۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۱۸۴۸۰
آیت الله طبرسی:

‌نهاد‌های دولتی در نظام اسلامی مظهر پایبندی به دین باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ساری با تأکید براین که ادارات و نهاد‌های دولتی ما باید صبغه اسلامی داشته باشند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید اخلاق اسلامی را در ادارات رعایت کنند تا هر فردی به اداره مراجعه می‌کند بداند، اداره، اسلامی است و منکر در آن جایی ندارد.
آيت الله طبرسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در همایش‌«نقش مدیران در تحقق فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر» که در ساری برگزار شد، با مهم ارزیابی کردن فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بر نهادینه کردن این مسأله مهم در جامعه تأکید کرد.

وی، نهادینه کردن و افزایش بینش اجتماعی مردم در راستای گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ضروری را ضروری دانست و با بیان این که ترویج این دستور دینی سبب تضمین سلامت جامعه خواهد شد، افزود: نباید نسبت به ترویج این فریضه مهم دینی بی تفاوت بود بلکه باید با افزایش بینش و آگاهی مردم می توان این فریضه را در سطح جامعه زنده و پویا نگه داشت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، فلسفه اصلی قیام عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر دانست و با بیان این که امام حسین(ع) و 72 تن از یاران باوفایش برای زنده نگه داشتن این فریضه مهم دینی به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: امروز آحاد جامعه اسلامی وظیفه دارند تلاش کنند تا اهداف اصلی قیام عاشورا ماندگار بماند.

آیت الله طبرسی، ماه محرم را ماه معروف و منکر معرفی کرد و با بیان این که امام حسین‌(ع) معروف و یزید منکر واقعی بودند، خاطرنشان کرد: این امام همام برای دفاع از دین رسول خدا در برابر منکر عالم ایستادگی کرد و به شهادت رسید.

نماینده ولی فقیه در مازندران، رفتار و گفتار ائمه را امر به معروف و نهی از منکر دانست و با بیان این که ائمه اطهار(س) سبب ماندگار اسلام ناب شدند و ما امروز هر چه داریم از آن بزرگواران است، تصریح کرد: با وجود همه تلاش های حکام ظالم آن دوران، اما ائمه معصومین(ع) با کارهای تبلیغی و فرهنگی توانستند علاوه بر حفظ اسلام ارزش های ناب دینی را جهانی کنند.

وی، اجرای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر را یک امر واجب دانست و با تأکید براین که آحاد جامعه اسلامی وظیفه دارند در مسیر نهادینه کردن این امر دینی گام بردارند، ادامه داد: اگر امروز ارزش های ناب دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نهادینه شده است به برکت امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ائمه اطهار(ع) در ادای این رسالت الهی از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و حتی فراتر از محدوده رسالت خویش بر این کار اصرار ورزیدند، خاطرنشان کرد: تلاش و اصرار آنان به سبب اهمیت این فریضه الهی بود.

امام جمعه ساری، یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی ایران را تشکیل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد:  اجرای این فریضه الهی در نظام اسلامی نشأت گرفته از بعثت، محرم و عاشورا است.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر بزرگ‌ترین محور دین و مسأله مهمی است که برای آن خداوند همه پیامبران را بر انگیخت، تصریح کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در دوران اسلام وجود نداشت به طور حتم امروز ارزش های ناب دینی به این شکل در جوامع اسلامی غالب نمی‌شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر از فرایض بزرگ اسلامی است و آثار ارزنده ای را به دنبال دارد، گفت: کسانی که به اجرای این فریضه الهی اقدام می کنند باید خود نیز دارای ویژگی‌های ارزنده ای باشند تا کلام و سخن آنها در دیگران اثر بخشد.

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که ادارات و نهاد‌های دولتی ما باید صبغه اسلامی داشته باشند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید اخلاق اسلامی را در ادارات رعایت کنند تا هر فردی به اداره مراجعه می‌کند بداند، اداره، اسلامی است و منکر در آن جایی ندارد./950/پ202/س

ارسال نظرات