۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۱۸۵۰۶
امام جمعه اردبیل:

کج‌فهمی از دین عامل ظهور انحراف اعتقادی است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری مجالس سوگواری ماه محرم در ایران را خاری بر چشم وهابیت دانست و گفت: هرگونه آلودگی‌ها و انحرافات اخلاقی، ریشه در کج‌فهمی از دین و عدم شناخت مبانی اصیل اسلام ناب محمدی دارد.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌ الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز ‌در جمع اهالی روستای خلیفه‌لو اردبیل با تاکید بر معرفت در عزاداری های ماه محرم اظهار داشت: سوگواری و گریه بر مصائل اهل بیت اگر با معرفت و بصیرت همراه نباشدریال سودی به حال ما نخواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: امروز بیش از آن که برای زخم امام حسین (ع) اشک بریزیم، نیازمند تبیین افکار و اندیشه های اباعبدالله الحسین(ع) در جامعه هستیم، چراکه معرفت به آرمان آن بزرگواران سعادت جامعه بشری را به دنبال خواهد داشت.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: هرگونه آلودگی‌ها و انحرافات اخلاقی، ریشه در کج‌فهمی از دین و عدم شناخت مبانی اصیل اسلام ناب محمدی دارد، جامعه ای رو به جلو است که در آن اندیشه ‌ها و باورهای حقیقی در تمام زمینه‌ ها جلوه‌ای حقیقی پیدا کند.

امام جمعه اردبیل خواستار هوشیاری عزاداران حسینی استان اردبیل نسبت به توطئه‌های فرق ضاله در مجالس ماه محرم شد و تصریح کرد: سوگواری ماه محرم در ایران خاری بر چشم وهابیت است، از این رو فرقه ضاله وهابیت به دنبال انحراف در مجالس و هیأت‌های حسینی است.

وی افزود: اگر دشمنان از عزاداری‌ های ما نگران هستند، به خاطر سالم بودن اندیشه سیدالشهدا(ع) است که می‌تواند در تربیت و تعالی نسلی ارزشمند نقش آفرین بوده و زمینه‌ساز تفکرات و اندیشه‌های جاودانه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان این‌که شناخت صحیح از پیام عاشورا سعادت دنیا و آخرت را به دنبال خواهد داشت، گفت: امام حسین‌(ع) شهید راه امر به معروف و نهی از منکر و نماز اول وقت است، جامعه‌ای که در آن آموزه‌های دینی و اخلاق اسلامی طرد شود، شایستگی سعادتمندی ندارد./935/پ202/س
ارسال نظرات