۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۸۵۷
خطیب مسجدالاقصی هشدار داد:

هرگونه تغییری در مسجدالاقصی احساسات میلیون ها مسلمان را جریحه دار خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب مسجدالاقصی با هشدار نسبت به استمرار تلاش های صهیونیستی برای در دست گرفتن مسجدالاقصی، تجاوزگری های اخیر این رژیم علیه مقدسات اسلامی در قدس را محکوم کرد.
شيخ يوسف جمعه سلامه


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ یوسف جمع سلامه، خطیب مسجدالاقصی و معاون اول رییس هیات عالی اسلامی قدس، در کنفرانسی مطبوعاتی با هشدار نسبت به استمرار تلاش های رژیم صهیونیستی برای گسترش نفوذ و سلطه خود بر مسجدالاقصی از یورش آوردن ده ها یهودی تندرو و در راس آنها دو تن از نمایندگان حزب راست گرای اتحاد ملی در پارلمان رژیم صهیونیستی به صحن های مسجدالاقصی از راه باب المغاربه را مورد انتقاد قرار داد.

گفتنی است که مسؤولان رژیم اشغالگر صهیونیستی در اقدامی تحریک آمیز و تنش زا، بامداد امروز، پل باب المغاربه منتهی به مسجدالاقصی را که روز گذشته بسته بودند، بازگشودند و ده ها یهودی تندرو و گردشگران بسیاری را برای بازدید به آنجا بردند. این در حالی است که بهانه رژیم صهیونیستی برای بستن پل باب المغاربه این بود که این پل در حال ریزش است.

شیخ سلامه، تجاوزگری های پی در پی علیه مسجدالاقصی را بخشی از نقشه یهودیان تندرو برای یهودی سازی شهر مقدس قدس و برپاسازی دوباره هیکل به جای آن دانست و گفت: دیوار غربی مسجدالاقصی (دیوار براق) تنها متعلق به مسلمانان است و صحن براق [منتهی به باب المغاربه] نیز وقف مسلمانان است.

خطیب مسجدالاقصی، مسؤولان صهیونیستی را به بازگشودن باب المغاربه به روی صاحبان اصلی و قانونی اش فراخواند و تاکید کرد: هر اقدامی از سوی صهیونیست ها برای اعمال تغییرات در مسجدالاقصی و محیط پیرامونش، احساسات میلیون ها مسلمان در سرتاسر جهان را جریحه دار خواهد کرد و اهانت آشکاری به مقدسات اسلامی در بیت المقدس خواهد بود.

وی همچنین اقدام بامداد امروز شهرک نشینان تندروی صهیونیستی در به آتش کشیدن مسجد «عکاشه پیامبر» در بخش غربی شهر قدس و نوشتن شعارهای اهانت آمیز نسبت به پیامبر گرامی اسلام(ص) بر روی دیوارهای آن را محکوم کرد و گفت: این تجاوزگری ها و هتاکی ها علیه مساجد و خانه های خدا در چارچوب نقشه یهودیان افراطی صورت می گیرد.

شیخ سلامه با اشاره به افزایش بی سابقه هتاکی ها علیه مساجد و مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس و سرزمین های اشغالی سال 1948، این اقدام های صهیونیستی را مخالف تمامی ادیان آسمانی و قوانین بین المللی در حمایت از آزادی پرستش و ضرورت حفاظت از اماکن مقدس و خودداری از هتک حرمت آنها برشمرد.

وی در پایان امت عربی و اسلامی و آزادگان جهان را به رسواسازی این جنایت های در رسانه ها و شناساندن چهره واقعی صهیونیست ها به جهانیان فراخواند و بر ضرورت برداشتن گام هایی عملی برای حمایت از مقدسات و جلوگیری از استمرار جنایت های صهیونیستی که ممکن است منطقه را به کام جنگ دینی بکشاند، تاکید کرد./981/ب902/گ

ارسال نظرات