۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۱۸۸۷۱
حجت الاسلام جوشقانیان:

عاشورا روح ظلم‌ستیزی را در کالبد انسان زنده می کند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت امنای مؤسسه سیره شهدا حوزه علمیه قم گفت: محبت به حضرت محمد‌(ص) و اهل بیت‌(ع) از زندگی مسلمانان شیعه و سنی فراتر رفته و خارج مرزها را درنوردیده به طوری که مهاتما گاندی بیان داشته درس زندگی و عشق را از امام حسین‌(ع) فراگرفته است.
عاشورا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین جوشقانیان، عضو هیأت امنای موسسه سیره شهدا،‌ در نخستین یادواره شهدای تاسوعای حسینی چابهار که شب گذشته در سرسرای انصارالمهدی (عج) منطقه آزاد چابهار برگزار شد با استناد به آیات قرآن و احادیث معتبر اظهار داشت: محبت به حضرت محمد (ص) و اهل بیت (ع) از زندگی مسلمانان شیعه و سنی فراتر رفته و خارج مرزها را درنوردیده به گونه ای که مهاتما گاندی بیان داشته درس زندگی و عشق را از امام حسین‌(ع) فراگرفته است.

وی افزود: شهادت یک انتخاب و گزینش الهی است و خدا در قرآن فرموده هر کس در راه خدا گام بردارد‌؛ اگر مرگ را دریافت کند‌، اجر او با خدای متعال است.

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان این‌که دشمنان سه نقطه شامل عاشورا‌، ظهور امام زمان‌(عج) و تبعیت از ولایت و رهبری را در سال‌های اخیر مورد هجمه قرار داده‌اند، گفت: عاشورا؛ باعث جنب و جوش است و روح ظلم ستیزی را در کالبد انسان زنده می‌کند، انتظار امام زمان (عج)؛ به انسان امید می‌دهد که روزی بساط ظلم از زمین برچیده شود و تبعیت از ولایت و رهبری؛ مانند خط کشی است که انسان را از بی‌راهه نجات می دهد.

عضو هیات امنای موسسه سیره شهدا حوزه علمیه قم با طرح این سوال که گناه یک طفل شش ماهه که در مراسم عزاداری امام حسین‌(ع) پرپر شد، چه بود؟ افزود: آیا مردم بی گناه باید به جرم گریه کردن برای اباعبدالله الحسین (ع) و محبت به پیامبر (ص) و آل او کشته شوند.

حجت الاسلام جوشقانیان با استناد به احادیث و روایات مندرج در صحاح بخاری، مسلم و ابن ماجد و برخی بزرگان اهل سنت گفت: پیامبر‌(ص) در غم از دست دادن ابراهیم فرزندش، حمزه عمویش، جعفر پسر عمویش، زید برادرش و بر سر قبر آمنه مادر گرامیشان بارها و بارها گریستند.

وی افزود: اتحاد و همدلی سنی و شیعه نسبت به ارزشهای متعالی پیامبر‌(ص) جرم شهدای تاسوعای حسینی در شهر چابهار بود و دشمنان با اقدام تروریستی خود این اتحاد و همدلی را بیشتر کرده و بر عظمت حرارت خون امام حسین‌(ع) در دل‌ها افزودند.

حیدری فرماندار چابهار نیز در این مراسم اظهار داشت: آمریکای جهانخوار همیشه از فراگیر شدن انقلاب اسلامی در جهان واهمه داشته است بر این اساس به اشکال مختلف با تحمیل هشت سال جنگ، فتنه های مختلف و برهم زدن نظم عمومی در جامعه ایران سعی در مقابله داشته و دارد.

وی ادامه داد: دشمنان ملت ایران با اقدام تروریستی در تاسوعای حسینی قصد داشتند بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند و آیین های عزاداری حسینی را در سیستان و بلوچستان برای همیشه از بین ببرند اما اهل تسنن و تشیع با اتحاد و همدلی بیشتر در کنار یکدیگر تاسوعای و عاشورای حسینی را برگزار و حفظ وحدت، به دشمنان یک 'نه' محکم گفتند.

حیدری با بیان این‌که شمار جمعیت امسال در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در چابهار نسبت به سال گذشته دو تا سه برابر بیشتر بود، افزود: انبوه عزاداران نشان داد عده ای مزدور کوردل وابسته به اجانب با اقدامات شنیع نمی‌توانند مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین‌(ع) را تعطیل کنند.

فرماندار چابهار با بیان اینکه سابقه برگزاری مراسم عزاداری برای امام حسین‌(ع) در مسجد آل رسول‌(ص) چابهار به بیش از 300 سال می‌رسد، اظهار داشت: ملت شیعه و سنی ایران هر حرکتی را که در راستای مقابله با اهداف نظام و جلوگیری از گسترش انقلاب صورت گیرد، استوارتر و همدل‌تر از بین خواهند برد./940/پ202/س
ارسال نظرات