۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۱۸۸۸۶
عضو خبرگان رهبری:

شیعه بانشاط ترین مذهب در جهان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با اشاره به ترویج مباحث انحرافی درباره گریه به مصائب اهل بیت گفت: بر اساس تحقیقاتی که بر روی کلیه مذاهب دنیا صورت گرفته، اثبات شده که شیعه با نشاط ترین مذهب در جهان است.
حجت الاسلام عاملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در دیدار با مسؤولان هیأت‌های مذهبی اردبیل اظهار داشت: شیوه عزاداری اردبیل در تمام نقاط دنیا شهره عام و خاص است، چنان‌که امسال سکه خاصی در سوگواری‌های مردم آذربایجان تجلی یافته بود.

وی با تاکید بر توجه به اصول تربیتی واقعه عاشورا تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین پیام های فرهنگ عاشورا وحدت و انسجام برابر نظام کفر است، برگزاری اجتماع عظیم مردمی در اردبیل برای عزاداری منسجم و یکپارچه برای امام حسین‌(ع)، در نوع خود بسیار فاخر و با کیفیت بود.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تقدیر از تلاش‌های متولیان هیأت‌های مذهبی در برگزاری باشکوه ویژه برنامه‌های دهه اول محرم خاطر‌نشان کرد: مرثیه سرایان اردبیلی با اشعار زیبا و پرمحتوا در سطح کشور نیز مایه افتخار مردم آذربایجان هستند، البته باید در برخی اشعار تجدیدنظرهایی صورت گیرد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: با توجه به این‌که عزاداری باشکوه مردم اردبیل از شبکه‌های بین‌المللی پخش می‌شود، بهتر از سال‌های آینده نصب بنرها و تابلو‌های بزرگ‌تری با محتوای پیام های امام حسین (ع) به زبان های مختلف زنده دنیا از جمله انگلیسی و عربی در اجتماعات عزاداری صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سوگواری و عزاداری شیعیان را بزرگداشت شعائر اسلامی دانست و اظهار داشت: زنده نگه داشتن شعائر اسلامی، تجدید حیات اجتماعی شیعه، رضایت خدا و ائمه‌(ع) است، باید از این حیات اجتماعی که مختص شیعه است حسن استفاده تربیتی را داشته باشیم.

امام جمعه اردبیل با اشاره به ترویج مباحث انحرافی در گریه به مصائب اهل بیت گفت: بر اساس تحقیقاتی که بر روی کلیه مذاهب دنیا صورت گرفته، اثبات شده که شیعه با نشاط ترین مذهب در جهان است، در حقیقت تمام ذرات عالم برای امام حسین (ع) می گریند./935/پ202/س
ارسال نظرات