۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۱۸۹۱۳
آیت الله نوری همدانی:

تفکر امام خمینی و انقلاب اسلامی مرزها را درنوردیده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که امروز تفکر امام و انقلاب جهانی شده و مرزها را درنوردیده است، خاطرنشان کرد: امروز دامنه این موج از منطقه خاورمیانه و کشورهایی همچون تونس، مصر، بحرین و لیبی فراتر رفته و به اروپا رسیده و مردم این مناطق را به تحرک و مقابله با نظام سرمایه داری واداشته است.
آيت الله نوري همداني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار امام جمعه، فرماندار، مدیران و خانوادهای شهید شهرستان شهریار، انقلاب اسلامی ایران را نقطه عطفی بزرگ و عامل بیداری محرومان و درهم شکسته شدن هیمنه استکبار جهانی دانست.

این مرجع تقلید شناخت زمان را یکی از مسائل مهم ارزیابی کرد و گفت: انسان اگر زمان شناسی خوبی نداشته باشد نمی تواند به موقع تصمیم بگیرد و درست عمل کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی، تحولات منطقه و موج بیداری اسلامی را الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران ارزیابی و با بیان اینکه امروز تفکر امام و انقلاب جهانی شده و مرزها را درنوردیده است، خاطرنشان کرد: امروز دامنه این موج از منطقه خاورمیانه و کشورهایی همچون تونس، مصر، بحرین و لیبی فراتر رفته و به اروپا رسیده و مردم این مناطق را به تحرک و مقابله با نظام سرمایه داری واداشته است.

این مرجع تقلید، ولایت فقیه را یکی از ارکان مهم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: اگر ولایت فقیه نبود انقلاب به پیروزی نمی‌رسید و استمرار نمی یافت و ما این همه دستاورد در عرصه‌های مختلف نداشتیم.

وی آموزه‌های اسلامی و مردم را دو رکن دیگر انقلاب دانست و تاکید کرد: مردم ما با پیروی از امام راحل در مقابل شرق و غرب ایستادند و امروز به عزت خاصی دست یافته‌اند به گونه ای که تبدیل به الگوی سایر کشورها شده‌اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی نقش مردم را در شکل گیری، حفظ و تداوم انقلاب منحصر بفرد توصیف و با بیان اینکه اگر مردم نبودند انقلاب به ثمر نمی‌نشست، خواستار توجه بیش از پیش مسؤولان به مردم شد و تصریح کرد: مسؤولان نبایستی در خدمت به این مردم کوتاهی کنند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار امام جمعه و فرماندار شهرستان شهریار گزارشی از وضعیت این شهرستان ارائه و از مواضع انقلابی و صریح حضرت آیت الله نوری همدانی در دفاع از انقلاب و رهبری قدردانی کردند. /924/پ202/ع

ارسال نظرات