۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۱۹۳۸۸
آیت الله موسوی جزایری:

طلاب صحیفه سجادیه را با شوق بخوانند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با تبیین دوران حیات امام سجاد(ع)، بیان کرد: زندگی چهارمین پیشوای شیعیان، دوران اختناق و تقیه بود.
درس اخلاق آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، امروز در درس اخلاق خود که در مسجد اعظم اهواز برگزار شد با تسلیت شهادت امام سجاد(ع)، گفت: دوران زندگی حضرت سیدالساجدین(ع)، دوران اختناق و تقیه بود.

وی با تبیین دوران حیات امام سجاد(ع)، خاطر نشان کرد: این امام بزرگوار پس از فاجعه عاشورا به تدریس تعداد کمی از اصحاب خود پرداخت که می توان آن را هسته مرکز علمی پس از نهضت امام حسین(ع) دانست.

رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان به تبیین معانی القاب و صفات چهارمین امام شیعیان(ع) پرداخت و افزود: «زین العابدین» به معنای زینت عابدان از اول خلقت تا آخر آن است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به صحیفیه سجادیه، ابراز داشت: صحیفیه سجادیه که لقب «اُخت القرآن و زبور آل محمد» را گرفته، حاوی دعاهای است که در رأس همه دعاهای موجود است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به ابعاد مختلف علمی صحیفیه سجادیه اشاره و تصریح کرد: چگونگی تحمید و ثنا، شناخت صفات خداوند، قرآن شناسی، اخلاق اسلامی و خداشناسی مهمترین درس های است که می توان از این دعای پرمعنا گرفت.

وی به ضرورت آشنایی طلاب با دعاهای ائمه عصمت و طهارت(ع)، خاطر نشان کرد: تمامی دعاهای صحیفیه سجادیه، علوم طلبگی است و در رأس این دعاها دعای مکارم الاخلاق که بهترین درسی است برای اخلاق اسلامی می باشد.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه سخنانش با تأکید بر این که شوق، مرکبی که ما را به سعادت می رساند، عنوان داشت: عشق به تعلیم و تعلم و راز و نیاز با خداوند سبحان، کار طلبگی است.

وی با اشاره به نحوه راز و نیاز علما دینی و مقید بودن آنان به دعا، تصریح کرد: روحانیان به عنوان هادیان مردم، دعا باید سرلوحه زندگی آنان باشد چراکه اهل علم بیش از دیگران نیاز به راز و نیاز با خداوند سبحان هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به تفسیر دعای 42 قرآن شناسی صحیفیه سجادیه اشاره و عنوان کرد: خواندن یک صفحه از قرآن کریم در روز برای طلاب کم است، از این رو باید بیش از پیش به قرآن تمسک کنیم و علاوه بر خواندن، تدبر و عمل به آن را نیز فرا گیریم./9463/پ202/ص
ارسال نظرات