۰۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۱۹۴۳۳
با حضور آیت الله مکارم شیرازی؛

نخستین همایش قرآن پژوهی و طب در قم آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش سراسری قرآن پژوهی و طب با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی، رییس مجلس شورای اسلامی، مدیر حوزه های علمیه و شخصیت های حوزوی و فرهنگی در قم برگزار شد.
نخستین همایش قرآن پژوهی و طب در قم آغاز به کار کرد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین جشنواره و همایش قرآن پژوهی و طب صبح امروز با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه های علمیه، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت، حجت‌الاسلام موسی‌پور، استاندار قم و شخصیت‌های حوزوی در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی استان قم آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این همایش ابتدا مصطفی قانعی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سخنرانی کرد و ضمن خیر مقدم به حاضران گزارشی از آثار ارسال شده به دبیرخانه این همایش ارائه کرد و از ارسال یک هزار مقاله قرآنی و انتخاب 14 مقاله و اثر برتر توسط هیات داوران خبر داد.

پس از سخنرانی معاون وزیر بهداشت، آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه های علمیه سخنرانی کرد و ضمن تجلیل از شخصیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی، تلاش های علمی و قرآنی وی را ستود و از طلاب و دانشجویان خواست از این شخصیت وارسته و علمی الگو بگیرند.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی سخنران بعدی همایش قرآن پژوهی و طب بود، وی ضمن تجلیل از تلاش ها و خدمات علمی حضرت آیت الله مکارم شیرازی، مشی و روش این مرجع تقلید در امور سیاسی و اجتماعی را واقع بینانه و اعتدالی توصیف و این منش را نیاز کشور عنوان کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضرت آیت الله مکارم شیرازی از شخصیت های برجسته ای هستند که هم از این جهت باید مقام ایشان را تکریم کنیم و هم سیر زندگی و حضورشان در عرصه های مختلف بیانگر توجه خاص آنان به مشکل اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان است.

لاریجانی افزود: امروز بسیاری از نخبگان و تحصیلکردگان با اندیشه های ایشان انس دارند، دغدغه ایشان این بوده است که آثاری را بنویسند که مشکلات مردم به ویژه نخبگان و تحصیلکردگان را مورد توجه قرار دهند.

پس از سخنرانی لاریجانی، دستگاه های مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی، استانداری قم، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع) دانشگاه علوم پزشکی قم و نهادهای دیگر با اهدا لوح تقدیر از شصت سال خدمات قرآنی حضرت آیت الله مکارم شیرازی تجلیل کردند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز در سخنان خود برگزاری این همایش را اقدامی ارزنده و شایسته تقدیر توصیف کرد و با قدردانی از ابراز لطف مسؤولان و دستگاه های مختلف، نکاتی را راجع به اهمیت قرآن بیان و تاکید کرد: امیدواریم روزی برسد که ما صادر کننده علوم باشیم و مجددا به دوران حیات علمی خود بازگردیم.

گفتنی است جشنواره و همایش قرآن پژوهی و طب با هدف تقویت و توسعه فضای معنوی مبتنی بر قرآن کریم در دانشگاه های علوم پزشکی و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه قرآن و سلامت به همت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قم در روزهای اول و دوم دیماه برگزار می شود.

در حاشیه برگزاری این همایش شرکت کنندگان با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار و از کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی نیز بازدید خواهند کرد. گفتنی است این همایش فردا نیز ادامه می یابد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات