۰۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۱۹۴۴۱
در همایش قرآن پژوهی و طب صورت گرفت؛

تجلیل از شصت سال خدمات قرآنی آیت الله مکارم شیرازی

خبرگزاری رسا ـ در نخستین همایش و جشنواره ملی قرآن پژوهی و طب که در قم برگزار شد، از شصت سال تلاش‌ها و خدمات قرآنی حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی تجلیل شد.
همايش قرآن پژوهي و طب
به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا، نخستین همایش ملی قرآن پژوهی و طب با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی، رییس مجلس شورای اسلامی، مدیر حوزه های علمیه و شخصیت های حوزوی و فرهنگی و مدیران استان در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار شد.

در این همایش دو روزه که صبح امروز کار خود را آغاز کرد، با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع)، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، استاندار قم، مسؤولان وزارت بهداشت و مسؤولان استانی از خدمات قرآنی حضرت آیت الله مکارم شیرازی تجلیل شد.

این گزارش حاکی است، دستگاه‌های متعددی از جمله مجلس شورای اسلامی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع)، استانداری قم، وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی قم و دیگر نهادها با اهدا لوح تقدیر و هدایایی از شصت سال خدمات قرآنی حضرت آیت الله مکارم شیرازی تجلیل کردند.

در مراسم افتتاحیه این همایش، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه های علمیه و مصطفی قانعی معاون وزیر بهداشت سخنرانی کردند.

نخستین همایش قرآن پژوهی و طب روز جمعه نیز ادامه خواهد یافت و شرکت کنندگان در این همایش افزون بر شرکت در کارگاه های آموزشی و علمی با حضرت آیت الله جوادی آملی نیز دیدار می کنند و در پایان همایش نیز از صاحبان آثار و مقالات برتر تجلیل خواهد شد.

مرضیه وحید دستجری وزیر بهداشت نیز در پیامی به این همایش تاکید کرده است: امروز بر همه ما تکلیف است که د راستای توسعه و ترویج فرهنگ اهل بیت کار کنیم و برای نیل به آرمان ها و اهداف والای اسلامی و نهادینه کردن آموزه های وحیانی در جامعه دانشگاهی بکوشیم.

وزیر بهداشت در ادامه پیام خود ضمن قدردانی از تلاش‌ها و خدمات قرآنی حضرت آیت الله مکارم شیرازی، تاکید کرده است: امید است با برگزاری چنین همایش هایی بتوانیم با اهتمام جدی به تعمیق و گسترش فعالیت های قرآنی در سطح دانشگاهی رسالت خود را انجام دهیم.

دستجردی در ادامه تاکید کرده است: بدون شک برای پیشبرد اهداف قرآنی و انطباق علوم پزشکی با آموزه های دینی، ضرورت بهره‌گیری از توان و قابلیت‌های اندیشمندان حوزه‌های علمیه و استادان و اعضای هیأت های علمی دانشگاه‌ها به شدت احساس می شود.

شمس الدین حجازی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم، تقویت و توسعه فضای معنوی مبتنی بر قرآن کریم در دانشگاه های علوم پزشکی و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه قرآن و سلامت را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

وی ایجاد انگیزه در تولید فکر و جنبش نرم افزاری با تکیه بر آموزه های قرآن کریم و بسترسازی مناسب برای ورود و آشنایی استادان و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی با مفاهیم ارزشمند قرآن کریم را از دیگر اهداف برگزاری نخستین همایش و جشنواره قرآن پژوهی و طب ذکر کرد. /924/پ202/س

ارسال نظرات