۰۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۱۹۴۶۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

مواضع امام سجاد سبب استمرار مسیر هدایت شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که امام سجاد(ع) با مواضع خود استمرار مسیر هدایت را با امامت استوارکرد، بیان داشت: حرکت امام چهارم شیعیان همه تلاش های حکام منحرف آن دوران را بی نتیجه گذاشت وسبب شد اسلام ناب محمدی هر روز در جهان قدرتمندتر شود.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در مراسم سالروز شهادت امام سجاد(ع) که در مرکز استان برگزار شد، قیام امام سجاد(ع) علیه حکام ستمکار آن دوران را حرکتی فرهنگی دانست و گفت: آن امام همام با تلاش در عرصه فرهنگی توانست اهداف نهضت عاشورا را از تحریف ظالمان مصون نگه دارد.

وی با بیان این که امام سجاد(ع) با رساندن پیام نهضت حسینی به جامعه مانع از دستبرد منحرفان و معاندان به اهداف قیام امام حسین(ع) شد، خاطرنشان کرد: دوران امام سجاد(ع) دوران تحریف ارزش های ناب دینی بود که آن امام همام با تلاش های فرهنگی خود مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین از امام سجاد(ع) به عنوان بزرگ مبلغ قیام عاشورا یاد کرد و با بیان این که ایشان با خطابه های آتشین خود نهضت حق طلبانه سالار شهیدان را از هجوم تحریف نجات داد، گفت: اگر امروز فرهنگ عاشورایی در میان ملت ایران و دیگر جوامع اسلامی پررنگ است به برکت تلاش های پیام رسانان واقعه کربلا است.

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که امام سجاد(ع) با تلاش های گسترده خود واقعه عظیم عاشورا را از قید زمان و مکان رها کرد، ادامه داد: آن امام همام با مواضع به حق خود در مقابل حکام ظالم آن دوران و رسوا کردن آنها اهداف قیام عاشورا را تکیمل کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که امام سجاد(ع) با مواضع خود استمرار مسیر هدایت را با امامت استوار کرد، بیان داشت: حرکت امام چهارم شیعیان همه تلاش های حکام منحرف آن دوران را بی نتیجه گذاشت وسبب شد اسلام ناب محمدی هر روز در جهان قدرتمندتر شود.

حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به این که امام سجاد(ع) با دعا و نیایش مانع از فراموشی یاد امام حسین(ع) و یارانش از افکار مردم شد، خاطرنشان کرد: ایشان بدون جنگ و خونریزی اهداف قیام عاشورا را جاودانه کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که امام سجاد(ع) با یادآوری جنایت آشکار حکومت بنی امیه در کربلا ظلم و فساد دستگاه را همواره برای مردم تبیین می کرد، گفت: همین تلاش و موضع گیری امام معصوم سبب رسوایی دستگاه بنی امیه شد.

وی با بیان این که تلاش های امام سجاد(ع) برای جاودانه کردن قیام حسینی تنها محدود به دوران خودش نشد، ادامه داد: ایشان در زمان حیات خود شاگردانی تربیت کردند و آنها نیز پس از امام توانستند راه امام را در زنده نگه داشتن اهداف قیام امام حسین(ع) در جامعه آن زمان ادامه دهند.

حجت الاسلام نعمت الهی، آگاهی بخشی و تقویت بصیرت در مردم را یکی دیگر از اقدمات مهم امام سجاد(ع) دردوران حیات خود عنوان کرد و گفت: آن امام همان توانست با تلاش های خود یک انقلاب ریشه داری را علیه بیداد و اختناق زمان پایه گذاری کند.

وی اظهار داشت:امام سجاد‌(ع) با هدایت اذهان مردم به اهداف عالی قیام امام حسین(ع) و بیان اصل مصیبت عاشورا، طرح سؤ‌الاتی نظیر چرا با امام معصوم(ع) این‌گونه رفتار شد سبب بیداری وجدان‌های خفته مردم شد.

حجت الاسلام نعمت الهی اضافه کرد: در حوزه اعتقادی نیز امام زین‌العابدین(ع) در ادعیه و نیایش‌های خود با مطرح‌کردن عمیق‌ترین معارف الهی قدم بزرگی در جلوگیری از انحراف های اعتقادی شیعیان برداشت./950/پ202/س

ارسال نظرات