۰۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۱۹۴۶۹
حزب الله لبنان:

آمریکا با اتهام زنی می کوشد دستاوردهای مقاوت را تحت الشعاع قرار دهد

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان اتهام های آمریکا درباره دست داشتن این حزب در اقدامات مالی غیر قانونی را به شدت تکذیب کرد و این اتهام ها را سرپوشی بر فعالیت شبکه های جاسوسی در لبنان دانست.
حزب الله لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای در واکنش به اتهام زنی اخیر آمریکا درباره دست داشتن شماری از اعضای این حزب در برخی اقدامات غیر قانونی از قبیل پول شویی و تجارت مواد مخدر، این اتهام ها را به شدت تکذیب کرد.

حزب الله لبنان این اتهام زنی ها را صرفا تلاش تازه ای برای ضربه زدن به مقاومت در لبنان و از بین بردن روحیه این حزب برشمرد و گفت: آمریکا به ویژه پس از شکست در جنگ امنیتی خود و رسوایی پروژه جاسوسی اش در لبنان به دنبال تخریب چهره مقاومت و تحت شعاع قرار دادن دستاورهای ملی آن است.

این بیانیه، اتهام های پوچ و بی اساس آمریکا پیرامون دست داشتن حزب الله لبنان به صورت بی واسطه یا با واسطه در عملیات پول شویی یا قاچاق مواد مخدر و یا ارتباط با معامله های بانکی معینی که در روزنامه نیویورک تایمز آمده است را به شدت تکذیب کرد و افزود: این اتهام زنی ها پوششی است برای فعالیت های شبکه های جاسوسی آمریکا در لبنان در راستای خدمت به دشمن صهیونیستی.

حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان نیز چندی پیش اتهام زنی های پوچ و بی اساس دشمنان علیه حزب الله از پول شویی گرفته تا دست داشتن در معاملات مواد مخدر را بی اثر دانست و گفت: حزب الله هرگز به دنبال افزایش قدرت خود از راه های حرام نبوده و نخواهد بود و تمامی اتهام های آمریکا در این خصوص بی پایه و اساس است و حنای آمریکا دیگر پیش مردم رنگی ندارد.

گفتنی است که چندی پیش، روزنامه صهیونیستی هارتس مدعی شد که حزب الله لبنان برای تامین مالی خود به پول شویی و تجارت مواد مخدر روی آورده است. این در حالی است که ماه فوریه گذشته نیز دولت اوباما، حزب الله را به دست داشتن در معاملات مواد مخدر در مکزیک و کلمبیا جهت جبران کمبودهای مالی این حزب در سایه کاهش پشتیبانی های مالی ایران و سوریه، متهم کرده بود./981/ب902/گ
ارسال نظرات