۰۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۱۹۵۱۴

همایش از غدیر تا عاشورا در گرمی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه محرم، همایش از غدیر تا عاشورا در شهرستان گرمی از توابع استان اردبیل برگزار شد.
عبرت هاي عاشورا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت ‌الاسلام علیرضا نصرتی، استاد حوزه و دانشگاه اردبیل، روز گذشته در همایش از غدیر تا عاشورا در شهر گرمی اظهار داشت: نگاهی به ابعاد وقایع تاریخی، نشان می دهد که انحراف جامعه اسلامی پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) آغاز شد و اوج این انحراف در حادثه عاشورا مشهود بود.

وی با بیان اینکه عدم شناخت و بصیرت نسبت به حقیقت غدیر جامعه اسلامی صدر اسلام را با انحرافات عدیده ای رو به رو کرد، تصریح کرد: این انحراف از مسیر اصیل اسلام ناب محمدی به قدری تداوم یافته که امروز شاهد بروز فرقه های ضاله ای همچون وهابیت هستیم.

حجت الاسلام نصرتی با تاکید بر اینکه شیعه به اصالت حادثه غدیر و عاشورا پایبند است، تصریح کرد: غدیر، عاشورا و مهدویت سه ضلع اعتقاد شیعه را تشکیل می‌دهد که همیشه بر استمرار و پایداری آن پافشاری کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه اردبیل تصریح کرد: بی‌توجهی به حادثه غدیر بزرگ‌ترین ضربه را به پیکره نظام اسلامی وارد کرده است که تا به امروز این ضربه و درد و التیام بر پیکره نظام اسلامی قابل مشاهده است، اگر به دنبال احیای فلسفه غدیر هستیم، بایستی فرهنگ مهدویت را در جامعه ترویج دهیم.

وی با تشریح انحرافات تاریخی در حادثه عاشورا تصریح کرد: اوج جهالت و انحراف جامعه اسلامی به جایی رسید که نواده پیامبر اسلام مرتد شناخته می شود، نزدیک‌ترین یاران و انصار پیامبر اکرم(ص) در خط مقدم مقابله با حرکت و نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) قرار می گیرند.

حجت الاسلام نصرتی در ادامه با اشاره به فلسفه قیام امام حسین(ع) اظهار داشت: حقیقت و اصالت این نهضت تاریخی که عامل نجات بشریت است، در نماز و فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، از این رو دشمنان به دنبال ترویج اندیشه های التقاطی در اعتقادات شیعی هستند.

وی ترویج اسلام آمریکایی در ممالک اسلامی را یکی دیگر از سیاست های نظام سلطه دانست و گفت: تفسیر به رای از قرآن، بی تفوتی نسبت به دین، وجهه دادن به صهیونیسم از دیگر تلاش های استکبار جهانی برای مقابله با شکل گیری جامعه آرمانی پیرو مسیر ولایت اهل بیت است./935/پ202/س
ارسال نظرات