۰۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۱۹۵۷۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه محرم، فراخوان مقابله برای همایش بزرگداشت مرحوم دخیل مراغه ای مرثیه سرای اهل بیت عصمت و طهارت منتشر شد.
شب شعر عاشورا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام امیری، همایش بزرگداشت مرحوم دخیل مراغه ای اظهار داشت: این همایش به منظور تجلیل از مقام این شاعر اهل بیت و مقتل نویس برجسته آذربایجان برگزار می شود.

وی ادامه داد: احوال و آثار دخیل مراغه ای، تاثیر آیات و احادیث در شعر دخیل، توجه به صحنه آرائی و تجسم حوادث عاشورا در شعر دخیل، صور و خیال و ویژگی های زبان ادبی دخیل، بررسی روایت های منثور و اشعار روایی دخیل از دیدگاه روانشناسی، بررسی اوزان شعر دخیل و تناسب آن با موضوع اشعار، شیوه مقتل نویسی و مرثیه سرایی دخیل، بینش عرفانی دخیل در شعر رثایی، نقش دخیل در شعر رثایی آذربایجان (تاثیر پذیری و تاثیر گذاری ) و معرفی نسخه های خطی و چاپی موجود در کتابخانه ها و مراکز علمی از جمله محورهای موضوعی این همایش است.

حجت الاسلام امیری با بیان اینکه مقالات باید به صورت تایپ شده و بر روی لوح فشرده به دبیرخانه همایش ارسال شود، تصریح کرد: آثار ارائه شده نباید بیشتر از 15 صفحه A4 باشد، البته خلاصه مقالات باید قبل از تاریخ 15بهمن با درج مشخصات کامل نویسنده و شماره تلفن تماس ارسال شود.

وی با بیان اینکه همایش بزرگداشت مرحوم دخیل مراغه ای اردیبهشت 1391 در مراغه برگزار می شود، خاطر نشان کرد: علاقمندان می توانند آثار خود را به ستاد کنگره واقع در مراغه – اداره تبلیغات اسلامی ارسال و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 2233295 تماس داشته باشند.

ولایت اساس رمز سعادت بشریت است


حجت الاسلام رسول جلیل زاده، کارشناس مسائل سیاسی در جمع کارکنان تیپ مکانیزه امام زمان(عج) اظهار داشت: ولایت اساس دین بوده ودرسایه آن، اسلام برای سعادت بشر به جامعه آمده و اعلام حاکمیت کرده است.


وی گفت: وقتی حضرت علی(ع) به جانشینی پیامبر (ص) انتخاب شد، چهار عامل کمال دین، اتمام نعمت، رضایت خداوند و یاس کفار، مترتب بر امر ابلاغ رسالت شد و از آن زمان کفار تصمیم گرفتند عامل کمال دین را از بین ببرند.


وی تاکید کرد: در فتنه سال 88، جریان فتنه و اصلاح طلبان امریکایی همان راه جریان اموی را طی و تمام شعارهایشان متوجه ولایت بود و سران فتنه تمام هم و غم شان این بود که ولایت را بردارند.


حجت الاسلام جلیل زاده خاطرنشان کرد: سران فتنه بعد از یک روز از انتخابات ریاست جمهوری نگذاشتند شیرینی مشارکت 85 درصدی در کام ملت ایران بماند و فردای آن روز شروع به فتنه گری کردند و امروز آنها در دو راهی خفت بار قرار گرفته اند.


وی تاکید کرد: تا زمانی که شجره ولایت بر سر حکومت باشد، دشمنان مایوس بوده و وظیفه امت اسلامی این است که با تمام وجود از ولایت فقیه حمایت نمایند.

 

نرم افزارجشنواره اصول عقاید در مرند توزیع شد


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند گفت: نرم افزار اصول عقاید با هدف دانش افزایی و تقویت بنیه فکری و اعتقادی نسل جوان، جشنواره نرم افزاری"اصول عقائد"که توسط معاونت آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و همکاری مشترک دبیر خانه کانون های فرهنگی مساجد شمال غرب کشور و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد، تعداد 90 نرم افزار این جشنواره بین کانون ها ومراکز فعال مساجد و دینی شهرستان مرند در حال توزیع است.

محمد حسین شناور افزود: علاقه مندان جهت ثبت نام و دریافت نرم افزار می توانند به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و کانون های فرهنگی وهنری مساجد شهرستان مرند مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: به کسانی که تمام مراحل5 گانه آموزشی نرم افزار را بگذرانند، علاوه بر اعطای گواهی پایان دوره، در قرعه کشی جوایز این جشنواره اعم از سفر به حج عمره، عتبات عالیات، سفر به مشهد مقدس و کارت هدیه نیز شرکت می کنند.

به گفته وی، مهلت ثبت نام و شرکت در این مسابقه بزرگ فرهنگی و دینی تا پایان دی ماه 1390 است.
 

برگزاری 25 جلسه شورای هیئات مذهبی بانوان در 9 ماه گذشته


ربیعی فر مسوول امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان در این باره گفت: این جلسات با حضور کارشناس امور فرهنگی بانوان و اعضای شورای هیئات مذهبی بانوان به صورت هفتگی تشکیل شده است.


وی اظهار داشت: در این جلسات برنامه های عزاداری هیئات در طول ایام خاص عزاداری و برنامه های پیشنهادی برای غنای بیشتر جلسات هیئت ها مورد بررسی قرار می گیرد.

شورای هیئات مذهبی بانون از سال 88 به منظور ساماندهی و ارتقاء سطح فعالیت های هیئات مذهبی بانوان تشکیل شد.

 

کسب مقام برتری هنرمندان تبریزی در جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی مقاومت


هنرمندان تبریزی حوزه هنری تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی موفق به کسب مقام برتر در جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی مقاومت شدند.


بهراد خدایی در بخش تجسمی جشنواره مقام نخست را کسب کرده و یوسف اکبری در بخش عکس رتبه دوم را از آن خود کرد.


اثر بهراد خدایی نقاشی با موضوع جنگ رستم داستانی از شاهنامه در قالب نقاشی دیواری در ابعاد دو در سه بود به شکل طراحی گونه اجرا شده بود.


این هنرمند تبریزی پیش از این نیز در جشنواره های هنری شمالغرب نیز موفق به کسب رتبه برتر شده است.


گفتنی است، دومین جشنواره هنر مقاومت از یکم آذر ماه آغاز شد و نمایش آثار این رویداد تا 30 آذر ماه در موسسه صبا برپا است./935/پ201/س

ارسال نظرات