۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۲۰۱۳۳
استاد حوزه علمیه:

مسائل روز مانند هواپیمای جاسوسی در دروس سطح و خارج حوزه بررسی شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که شکار پهپاد آمریکایی تحت قاعده غنیمت است، گفت: شایسته است مسائل و شبهات روز از سوی طلاب مطرح شود تا اساتید و مراجع بزرگوار ابعاد مختلف آن را در درس‌های خارج و سطح خود بررسی و تبیین کنند.
حجت الاسلام مهدي طائب، استاد حوزه و دانشگاه


حجت الاسلام مهدی طائب، رییس قرارگاه عمار در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: از نظر قانون بین‌الملل اگر فردی به منظور جاسوسی وارد کشور دیگری شود آن کشور حق دارد این فرد را محاکمه و حتی به اشد مجازات محکوم کند.

وی در ادامه افزود: اگر جرم این فرد اثبات نشود به صرف ورود غیرقانونی می توان وی را شش ماه حبس کرد و اگر جاسوسی محرز شد حق محاکمه و مجازات وی را دارند و اگر همراه این فرد ابزار و وسایل جاسوسی باشد تمام این اموال مصادره می شود.

حجت الاسلام طائب اظهار داشت: ورود پهپاد آمریکایی نیز یکی از این دو حالت را دارد یا اشتباهی وارد ایران شده و به منظور جاسوسی فرستاده نشده است یا برای جاسوسی فرستاده شده، که در این صورت از اموالی است که مصادره می شود.

وی خاطر نشان کرد: پهپاد آمریکایی شکار شده، به طور اصولی ابزار جاسوسی است و برای اثبات جاسوسی بودن آن نیاز به بیان ادله نیست زیرا این هواپیما نقص فنی پیدا نکرده است که بنشیند بلکه از سوی رزمندگان اسلام تحت کنترل قرار گرفته و شکار شده است.

رییس قرارگاه عمار یادآور شد: این اقدام خصمانه دولت آمریکا حتی به ایران این حق را می دهد که افرادی را که در فرستادن این هواپیمای جاسوسی نقش داشته اند دستگیر و مجازات کند.

این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: از نظر شرعی، اگر چه که ما به طور رسمی با آمریکا در حال جنگ نیستیم اما دولت آمریکا محارب است و اگر در یک نقطه از ایران تهاجم جزئی هم انجام دهد اموالش را می توان به غنیمت گرفت.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها نزدیک به سی سال است یک جنگ اعلام نشده را علیه ما انجام می دهند، صدام با دستور، همکاری و پشتیبانی آنها هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کرد، لازم است همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس با آنها مقابله کردیم هم اکنون نیز با اقدامات خصمانه آنها مقابله کنیم.

حجت الاسلام طائب با اشاره به ضرورت مقابله با اقدامات خصمانه دولت آمریکا از طریق دیپلماتیک ابراز داشت: دستگاه دیپلماسی باید با شکایت از این اقدام ستیزه جویانه دولت آمریکا در مجامع بین المللی اینگونه اقدامات را محکوم کند.

وی با تأکید بر اطلاع رسانی و مقابله رسانه ای با این اقدامات اظهار داشت: رسانه های برون مرزی جمهوری اسلامی باید با اطلاع رسانی به موقع از اقدامات خصمانه آمریکا، مردم جهان را از جنایت ها و اقدامات دولت آمریکا علیه مسلمانان به ویژه مردم ایران مطلع و آگاه کنند.

رییس قرارگاه عمار خاطر نشان کرد: رسانه های داخلی هم این دستاورد را به خوبی برای مردم بیان کنند تا مردم شیرینی پاداش الهی سی سال استقامت و صبر در مقابل آمریکا را حس کنند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به ضرورت طرح بحث‌ها و مسائل روز در دروس سطح و خارج حوزه های علمیه گفت: شایسته است این مسائل و شبهات از سوی طلاب مطرح شود تا اساتید و مراجع بزرگوار در درس های خارج و سطوح خود در قالب موضوعی مشخص به بررسی ابعاد مختلف آن بپردازند./919/ت302/ع

ارسال نظرات