۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۲۰۱۴۴
عضو خبرگان رهبری:

مردم در پشتیبانی از ولایت کوتاه نخواهند آمد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با تاکید بر این‌که ولایت مداری رمز موفقیت ملت ایران در مقابله با فتنه‌ها است، گفت: مردم در پشتیبانی از ولایت کوتاه نخواهند آمد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع طلاب مدارس علمیه مراغه اظهار داشت: مردم انقلابی و ولایی ایران اسلامی در حماسه 9 دی ماه سال 88، اختلاف سلیقه خود را کنار گذاشته و با بصیرت تمام از دولت، نظام، ولایت فقیه، اسلام، اعتقادات و باورهای خود دفاع کردند.

وی با بیان این‌که دشمنان و دست‌نشانده‌های آنان در جریان فتنه احساسات و امنیت مردم را به خطر انداختند، گفت: پایه های اسلامی در انقلاب ایران به هیچ کس اجازه نمی‌دهد که اختلافات سلیقه خود را مقدم بر ارزش‌ها و اعتقادات سایر افراد قرار داده و موجب سلب آسایش و آرامش سایر همنوعان خود باشند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: مردم ایران اسلامی با بصیرتی که از آموزه‌های دینی و اسلامی بدست آورده بودند، توانستند با حضور در راهپیمایی های هشتم و نهم دی ماه دشمنان را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذارند، حضور خودجوش مردم در این راهپیمایی موجب شد که ملت و عزاداران حسینی، فرهنگ عاشورایی خود را که برگرفته از اسلام ناب محمدی است به رخ جهانیان و دشمنان اسلام و انقلاب بکشند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی عدم تبعیت از ولایت و پیروی از هوا و هوس‌های شیطانی و همچنین بی بصیرتی را عامل بروز حوادث تلخ فتنه سال 88 دانست و خاطر‌نشان کرد: عبرت هایی که از حوادث پس از انتخابات سال 88 می گیریم، همان عبرت هایی است که باید از واقعه کربلا گرفت.

وی با بیان این‌که ریشه های حوادث سال گذشته را باید در عبرت های عاشورایی جستجو کرد، گفت: اگر مسلمانان صدر اسلام در دوران سومین امام شیعیان، از بصیرت امروز ملت ایران برخوردار بودند، شاید تاریخ شاهد حادثه تلخ عاشورا و شهادت پسر پیامبر اسلام(ص) نبود.

امام جمعه مراغه حضور میلیونی ملت ایران در حماسه 9 دی را مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و فتنه انگیزان دانست و افزود: آنان که فکر می کردند مردم از رهبری و ولایت دلسرد شده اند، با مشاهده این حضور حماسی، دانستند که مردم انقلابی تا آخرین نفس پیرو ولایت بوده و از رهبر معظم انقلاب الهام می گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با تاکید بر این که مردم در پشتیبانی از ولایت کوتاه نمی آیند، ادامه داد: در حقیقت حماسه 9 دی زنگ خطری برای فتنه گران داخلی و خارجی بود، که نشان داد این‌بار فتنه انگیزان در دریای بصیرت و ولایت‌مداری ملت ایران غرق‌شدنی هستند.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که افراط و تفریط در مسیر ولایت عامل انحراف و خطا است، گفت: پشتیبانی از ولایت فقیه مهم‌ترین اصل در مقابله با فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان نظام است، چنان‌که حماسه 9 دی تجلی برکات وجودی ولایت فقیه بود./935/پ202/س
ارسال نظرات