آیت الله مصباح یزدی:
ارتقاء سطح دین داری جامعه مهم ترین وظیفه سازمان تبلیغات است
خبر گزاری رسا ـ رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) هدف سازمان تبلیغات اسلامی را پیاده سازی دین در جامعه دانست و گفت: طوری کار کنید که دل امام زمان عجل الله تعالی فرجه را شاد کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بعد ازظهر پنج شنبه در جمع مدیران ادارات و نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی استان مازندران ارئه گزارش کار و آمار و ارقام را کار شکلی و ساختاری دانست و اظهار داشت: مهم این است که طوری کار کنیم که دل امام زمان عجل الله تعالی فرجه را شاد کنید.
وی افزود: هدف سازمان تبلیغات اسلامی این است که مردم دین دار شوند و غیرت دینی شان حفظ شود و هدف اسلام پیاده سازی شود؛ مهم این است که چقدر دین در جامعه حاکم است و ما چه اندازه می توانیم دین را در جامعه اجرا کنیم.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سازمان تبلیغاتی فعال تر از استان مازندران نمی شناسم، اذعان داشت: ما هیچ وقت نباید از کار خود راضی باشیم چرا که هدف ما متعالی است و توانمندی اسلام و مذهب تشیع خیلی بیشتر از اینهاست.
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) سیستم اداره وزارتخانه ها و ادارات وابسته به آن را بر گرفته از غرب دانست و گفت: به همین دلیل از آنها نمی توان انتظار داشت که در جهت ارتقاء دین کاری کنند؛ مهاجرانی وزیر سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صراحتا گفته بود که کار ما همان است که وزارت فرهنگ و هنر زمان شاه انجام می داد.
آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: به همین دلیل سازمانهایی تاسیس شدند که این رسالت را به دوش بکشند؛ ولی باید توجه داشت که کارهای ساختاری و شکلی ما را از پرداختن به محتوا غافل نسازد.
وی مهم ترین عامل برای تاثیر گذاری در جامعه را خود سازی دانست و گفت: باید برای خود برنامه داشته باشیم تا دین را بهتر بشناسیم و بیش از پیش به آن عمل کنیم. /928/پ202/ج
ارسال نظرات