۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۲۰۵۷۲
شب گذشته؛

دومین همایش فرهنگ و هنر در اندیشه مقام معظم رهبری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین همایش «فرهنگ و هنر در اندیشه مقام معظم رهبری» شب گذشته در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.
دومین همایش فرهنگ و هنر در اندیشه مقام معظم رهبری برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دومین همایش «فرهنگ و هنر در اندیشه مقام معظم رهبری» به همت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، بنیادپژوهش های اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی شب گذشته در محل این دفتر در مشهد برگزار شد.

در این مراسم علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری، حجت الاسلام میر تاج الدینی، معوان پارلمانی رییس جمهور و رفاهی، رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی خراسان به ایراد سخنرانی پرداختند.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام میرتاج الدینی گفت: خداوند برای ما نعمتی بزرگ قرار داده و ما باید قدر این نعمت را بدانیم، زیرا هنوز این نعمت را به خوبی نشناخته ایم و این نعمت، نعمت رهبری(مصداق ولایت) است و اولین مقام شکر‌گزاری در برابر این نعمت الهی، شناخت آن است.‌ ملت شریف ایران به جهت این که در برابر نعمت ولایت و رهبری امام(ره) شاکر و سپاسگزار بوده اند، خداوند نعمت دومی به ما عطا فرمود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی دارای ایده‌های نو و بدیعی هستند و معظم له در هر عرصه ای که ورود پیدا می کنند ایده پروری و نظریه پردازی در موضوعات مختلف دارند و این ایده ها بسیار بنیادین و تأثیرگذار برای جامعه است.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به نشست اندیشه های راهبردی که هفته گذشته در محضر مقام معظم رهبری برگزار شد، بیان کرد: یکی از دوستانم به این جلسه دعوت شده بود و برایم بیان کرد «تا کنون ندیده بودم که در نظام جمهوری اسلامی این چنین حقوق زنان و پرداختن به این را در همه ابعاد بیان کنند»؛ بنابراین حوزه های علمیه، دانشگاه ها و محافل علمی و فرهنگی ما نباید از تبیین اندیشه ها و تفکرات رهبر انقلاب عقب بمانند بنابراین وظیفه آن ها است که ایده های نو را تبیین کنند.

در ادامه این همایش ولایتی، با بیان این که در سال هایی که توفیق این را داشته ام که در خدمت رهبری باشم از نظرات حضرت ایشان در رابطه با موضوع هنر در حد استعداد و ظرفیتم بهره برده ام، گفت: بدون توجه به حوزه سیاسی، شرایط کنونی جهان و امت اسلام و جایگاه ایران صحبت از هنر متعهد کردن صحبتی انتزاعی است، یعنی مسلمانان یک کاری می کنند و ما هم که می‌خواهیم راجع به این مسأله گفت و گویی داشته باشیم کار دیگری بکنیم.

وی ادامه داد: این سخن شناخته شده ای است که هنر برای هنر در اسلام معنی ندارد و هنر باید متعهد باشد و هنر زبانی گویاتر از زبان معمول است و قدرت رسانندگی اش بیش از کلام محاوره ای و یا نوشته کلاسیک است و نوشته اگر از حالت کلاسیک خارج شود و هنر در آن به کار رود تأثیرگذاری اش بیشتر از این می باشد که به صورت خشک و سخت باشد. هنر هنگامی می تواند مؤثر باشد که متناسب با شرایط سیاسی زمانی که در آن هستیم، باشد.

مشاور مقام معظم رهبری سپس به طرح و شرح شرایط کنونی جهان اسلام که متأثر از انقلاب اسلامی است، پرداخت و یادآور شد: شرایط حاضر در جهان اسلام در تاریخ اسلام بی سابقه است و هیچگاه در تاریخ اسلام بعد از شرایط خاص صدر اسلام یعنی از عهد غیبت به این طرف شرایط جهان اسلام مثل امروز این مقدار برانگیخته نبود./968/پ201/س
ارسال نظرات