۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۲۰۶۱۸

دوره آموزشی مقاله‌نویسی علمی ویژه طلاب مراغه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ طلاب مدرسه حضرت امیرالمؤمنین(ع) مراغه در دوره‌های مختلف آموزشی مقاله‌نویسی علمی و پژوهشی شرکت می‌کنند.
تحقيق طلاب
حجت الاسلام علی عادل، مدیر مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) مراغه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تشریح ویژه برنامه‌های آموزشی و پژوهشی این مرکز علوم اسلامی پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌های آموزشی این مدرسه علوم اسلامی پژوهش محور بوده و آشنایی طلاب با مبانی تحقیق و پژوهش در اولویت برنامه های آموزشی قرار دارد.

وی با بیان این‌که شناسایی و پرورش استعدادهای طلاب نخبه طرحی برای تربیت طلاب پژوهشگر در مراغه است، گفت: طلاب موفق در امور تحصیلی به شرط معدل بالا انتخاب شده و در کنار تحصیلات متداول حوزوی، دوره‌های تخصصی آموزش دروس خاص تبلیغی و پژوهشی را سپری می‌کنند.

حجت الاسلام عادل ادامه داد: برگزاری کلاس‌های فوق برنامه در رشته‌های صرف و نحو، کارگاه های آموزشی آشنایی با مبانی تحقیق، روش های نوین پژوهش و برگزاری جلسات قرآن پژوهی از دیگر برنامه‌های این مرکز ویژه طلاب نخبه است که در مدت سال تحصیلی اجرایی می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) مراغه برگزاری کلاس های آموزشی و فوق برنامه منطق، فلسفه، کلام و ادبیات را از دیگر برنامه های آموزشی این مرکز در جهت آشنایی طلاب با مباحث عالی فقهی دانست و گفت: برنامه های آموزشی که در این مدرسه تنظیم شده، به شکلی است که طلاب پس از فراغت از تحصیل در این سطح، با پشتوانه علمی و پژوهشی و اخلاقی و تهذیبی مناسبی وارد سطح دو شوند.

وی با بیان اینکه کلاس های آموزشی روش تحقیق هر هفته به طور مستمر در این مدرسه برگزار می شود، تصریح کرد: به منظور آشنایی طلاب با مبانی پژوهش دوره های آموزشی مقاله نویسی علمی در این مدرسه برگزار می شود که در آن، طلاب با اصول آغازین پژوهش و تحقیق از جمله چگونگی انتخاب موضوع، منبع یابی، مقاله نویسی و... آشنا می شوند.

حجت الاسلام عادل با بیان این‌که طلاب ترم اول و دوم این مدرسه موظف به ارائه یک پایان نامه پژوهشی هستند، گفت: نتیجه برگزاری چنین دوره‌های آموزشی، فعالیت هشت نفر از پژوهشگران موفق این مرکز و انتشار مجله پژوهشی‌«‌طالب صادق» بوده است.

گفتنی است، هم اکنون 454 طلبه در مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) مراغه مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./935/ت302/س
ارسال نظرات