۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۲۰۸۷۹

همایش روحانیان شیعه و سنی نمین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش روحانیان شیعه و اهل سنت شهرستان نمین از توابع استان اردبیل در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی برگزار شد.
آرشيوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام علی رحیمی، امام جمعه نمین، امروز در گردهمایی روحانیان شیعه و اهل سنت شهرستان با اشاره به رسالت حساس روحانیت در آستانه انتخابات مجلس اظهار داشت: تشویق و ترغیب مردم به حضور حداکثری و ارائه شاخص‌ها و معیارهای مدنظر مقام معظم رهبری در جهت تشخیص انتخاب افراد اصلح در انتخابات است، وظیفه حساس روحانیت در شرایط کنونی است.

وی با بیان این‌که نظام جمهوری اسلامی تجلی مردم سالاری دینی است، تصریح کرد: روحانیت به عنوان مرزبانان عقیدتی نظام اسلامی، بایستی با روشنگری و ارتقای بصیرت سیاسی و دینی مردم اجازه سوء استفاده و فتنه‌گری به دشمنان را ندهند.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به این‌که دشمنان به دنبال تفرقه افکنی میان شیعه و سنی و همچنین خدشه دار کردن چهره حقیقی روحانیت است، گفت: هرچند نقشه‌های تفرقه‌افکنانه دشمن در سال‌های گذشته را شاهد بودیم؛ اما آنچه که اخوت و ارتباط برادری میان شیعه و سنی را حفظ و تقویت کرده، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

امام جمعه نمین با تأکید بر این‌که دشمن درصدد شبهه‌افکنی و ایجاد اختلاف میان ملت در آستانه انتخابات است، تصریح کرد: اهمیت و جایگاه روحانیت از منظر امام راحل، ارشاد، کنترل و نظارت است، مبلغان دینی و روحانیان باید به ارائه برنامه‌های محوری نظام برای آگاهی و همراهی هر چه بیشتر مردم بپردازند.

همچنین سیدتقی دریتیم، فرماندار نمین در سخنانی خواستار روشنگری روحانیت در منابر و مجالس مختلف نسبت به توطئه‌های دشمنان شد و اظهار داشت: مردم باید بدانند که انجام تمامی اقدامات مربوط به امورات انتخاباتی از سوی معتمدین آنها صورت می‌گیرد و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها فقط پشتیبان و هماهنگ کننده عملیات اجرایی انتخابات هستند.

حجت الاسلام لطیف صالحی، رییس تبلیغات اسلامی نمین، نیز در سخنانی به تشریح ویژه برنامه های فرهنگی، مذهبی و تبلیغی در دهه آخر صفر پرداخت./935/پ202/س
ارسال نظرات