۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۱۲۰۹۷۱
مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت:

جایگاه ولایت در فعالیت‌های قرآنی تببین شود

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت بر تبیین و تشریح جایگاه رفیع ولایت در فعالیت های قرآنی و مسجدی تأکید کرد.
حجت الاسلام قهرمان احمدي مشاور استاندار آذربايحان شرقي در امور روحانيت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان شرقی، امروز در جمع فعالان قرآنی تبریز همراهی قرآن و ولایت را از ارکان مهم فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: فعالیت‌های قرآنی اقدامی مبارک در نظام اسلامی برای تعالی معارف دینی آحاد جامعه بایستی مورد توجه جدی متولیان فرهنگی قرار گیرد.

حجت الاسلام احمدی با بیان این‌که همکاری در راستای فعالیت های قرآنی یک افتخار بزرگ است، گفت: کسی به سبب توجه به فعالیت های قرآنی در نظام اسلامی مؤاخذه نمی شود و هیچ مسؤولیتی به خاطر حمایت از قرآن تحت تعقیب نیست.

امام جمعه هریس مساعدت و همکاری در برنامه‌های هدفمند قرآنی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: کمک به فعالیت‌های قرآنی باید مورد توجه مسؤولان رده‌های مختلف باشد و بی‌توجهی به قرآن موجب مؤاخذه در قیامت می‌شود.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت، با بیان این‌که جایگاه رفیع ولایت در فعالیت‌های قرآنی و مساجد تببین شود، تاکید کرد: ولایت در تمام امور تمام کننده است و این مسأله باید در تمام محورها تبیین شده و مورد توجه باشد.

وی تأثیرگذاری فعالیت‌های قرآنی در فرهنگ عمومی جامعه را نیازمند تدوین برنامه‌ای جامع برای میان مدت و دراز مدت دانست و گفت: مسائل مالی و حقوقی در زمینه فعالیت‌های موسسات قرآنی و اساسنامه این مراکز موضوعی مهم است که برای تثبیت فعالیت‌های قرآنی ضروری است.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اهمیت تأثیرگذاری فرهنگی، اجتماعی و معنوی جمعیت فعال قرآنی استان و تبریز را یادآور شد و افزود: مؤسسات قرآنی باید در جهت فعالیت‌های خود ساماندهی و تمرکز بر موضوع ولایت را داشته باشد و در جلسات اتحادیه های قرآنی نماینده ای از سوی نماینده ولی فقیه در استان حضور داشته باشد./935/پ202/س
ارسال نظرات