۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۲۰۹۷۲
معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

مبلغان شاخص‌های نماینده اصلح را برای مردم بیان کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: وظیفه امروز روحانیت این است که شاخص های نماینده اصلح را برای مردم بیان کنند تا مردم با بینش سیاسی خود نماینده را انتخاب کنند.
انتخابات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عیسی نژاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در همایش مرزبانان حریم تشیع که امروز در دفتر تبلیغات اسلامی مشهد برگزار شد، گفت: مبلغ به تعبیر امروزی ها دارای دو استراتژی و راهبرد است، نخست آن که بیان رسالات الهی است و دیگر نتریسدن از غیر خدا و ترسیدن از ذات الهی، و «کفی بالله حسیبا» سؤالی است که در این جا مطرح می شود، این است که رسالات رب در این موقعیت تمدنی و فرهنگی چیست باید موقعیت امروز خود را در ایران بسنجیم؛ ما در هر سال یک انتخابات داریم، انتخابات مجلس رقابت منطقه ای و ملی برای حضور در مجلس است؛ در کنار انتخابات ‌دو اتفاق مهمی وجود دارد که تحول آفرین است نخست 22 بهمن و دیگری روز قدس؛ مجموعه این عوامل باعث شده جامعه ایران چند ویژگی خاص داشته باشد، ابتدا این که جامعه ایران به شدت سیاسی است و جامعه آمریکا درک پایینی از مسائل سیاسی دارند؛ دومین ویژگی جامعه ایرانی میزان و حجم مشارکت مردم در قدرت است، و نزدیک به 80 درصد از افراد جامعه در انتخابات شرکت می کنند این حجم از مشارکت در جهان بی نظیر است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که از دیگر ویژگی‌های جامعه ایرانی این است که زیرساخت ها و بنا ها شدیدا متغیر شده و این در جامعه جهانی نوع خاص خودش را دارد، تصریح کرد: در ایران اسلامی هر ده سال افرادی از قطار انقلاب پیاده می شوند و این امر باعث شده که جامعه شناسان برای تحلیل جامعه ایران به روش‌های جدید روی آورند.

وی نیز اظهار داشت: انسان ایرانی شیعی که داعیه رهبری و هدایت جهانی دارد اگر بخواهد در پرتو نظریه ولایت فقیه جامعه دینی به این نوع منسب برسد باید به این نوع تحولات دست یابد و مبلغان در کنار آن ها بتوانند به شبهات پیرامون آن پاسخ دهند؛ ولی نقطه ضعف این است که جامعه ایران به شدت چالش برانگیز است و در این جامعه آگاهی بخشیدن به شدت سخت و مشکل آفرین است.

حجت الاسلام عیسی‌نژاد با اشاره به این مسأله که راهکارهایی که برای موقعیت فرهنگی می توان تصرف کرد این است که مبلغان و جامعه روحانیت باید در حمایت از احزاب شرکت کنند، بیان کرد: باید در این خصوص در نظر گرفت که جامعه روحانیت چه وظیفه ای دارد؟ برای پاسخ به این سؤال باید جایگاه منابع تبلیغی مشخص شود، راهکارها دعوت به حضور جدی و پرشور مردم در انتخابات به عنوان یک تکلیف شرعی است و باید به مردم آگاهی داد که تغییر از درون ایجاد می‌شود.

وی در پایان گفت: امام حسین در آخرین سفر حج خود علما را جمع کردند و برای آن ها بیان کردند که شما جامعه را آگاهی نبخشیدید و این باعث تسلط ظلم بر مردم شد؛ از این رو وظیفه امروز روحانیت این است که شاخص های نماینده اصلح را برای مردم بیان کنند تا مردم با بینش سیاسی خود نماینده را انتخاب کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: یکی دیگر از وظایف مبلغان جلوگیری از هیجان‌های کور است و روحانیت نباید به این هیجانات کور دامن بزند./968/پ202/س
ارسال نظرات