۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۲۰۹۷۳

اخبار کوتاه انتخاباتی از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ آغاز به کار هیأت‌ بازرسی حوزه انتخابیه تبریز ـ آذرشهر و اسکو و تائید صلاحیت 219 داوطلب نمایندگی مجلس در آذربایجان شرقی از مهم‌ترین اخبار کوتاه انتخاباتی استان است.
انتخابات


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسن روستایی، جانشین ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: هیأت اجرایی این دوره از انتخابات صلاحیت 219 نفر ازداوطلبان نمایندگی مجلس آینده را تایید کرد.

وی ادامه داد: 294 نفر در استان آذربایجان شرقی برای نمایندگی دوره نهم مجلس شورای اسلامی در 13 حوزه انتخابیه نام نویسی کرده بودند که پس از بررسی های به عمل آمده 75 نفر از آنان به دلیل انصراف، عدم احراز و در نهایت رد صلاحیت شده و نام آنها از لیست ثبت نام کنندگان حذف شد.

وی با بان این که صلاحیت 48 نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس در استان رد شده و 16 نفر نیز به دلیل عدم احراز شرایط نمی توانند در انتخابات حاضر شوند، گفت: یازده نفر از ثبت نام کنندگان انصراف دادند.

24 دی آخرین مهلت اعتراض به رد صلاحیت

عباسعلی اسدی، رییس هیات نظارت برانتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گفت: داوطلبانی که نسبت به عدم احراز شرایط لازم برای نمایندگی مجلس معترض هستند، تا 24 دی ماه جاری فرصت شکایت دارند.

وی با بیان اینکه این دسته از داوطلبان از روز سه شنبه فرصت اعلام و ارسال شکایات خود به هیات های نظارت را دارند، افزود: تسریع در ارسال این شکایات می تواند در بررسی بهتر پرونده های ثبت نامی موثر باشد.

وی گفت: هیات های نظارت مستقر در استان ها ماموریت دارند ظرف مدت یک هفته شکایات رسیده از سوی داوطلبانی که توسط هیات های اجرایی عدم احراز شرایط آنها اعلام شده است، پرونده های مربوطه را بررسی کنند.

اسدی ادامه داد: نتیجه بررسی های هیات نظارت استان نیز بلافاصله به مرکز منتقل و نتایج قطعی تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس نهم توسط شورای نگهبان در دوم اسفند ماه اعلام خواهد شد.

آغاز به کار هیأت‌ بازرسی حوزه انتخابیه تبریز ـ آذرشهر و اسکو

کریم نوری، رئیس هیئت بازرسی تبریز گفت: طبق فصل دوم ماده 25 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مسئول حُسن اجرای انتخابات وزارت کشور است تا با صدور ابلاغ به اعضای هیئت‌های بازرسی برای بازرسی، کنترل و مراقبت‌های حوزه‌های انتخابیه و شعب ثبت‌نام و اخذ رای اقدام کند.

وی افزود: در این زمینه هیئت بازرسی حوزه انتخابیه تبریز ـ آذرشهر و اسکو در محل فرمانداری شهرستان تبریز تشکیل شده و کار خود را برای انجام ماموریت‌های محوله، طبق قانون انتخابات اعم از بازرسی، کنترل و مراقبت لازم آغاز کرده و شرح وظایف هیئت‌های بازرسی را ابلاغ کرد.

نوری ادامه داد: آموزش‌های لازم برای انجام وظیفه با افراد متعهد و توانمند صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مراحل مختلف کنترل مراقبت‌ و بازرسی در زمان‌های مختلف از آغاز ثبت‌نام کاندیداها تا اتمام انتخابات انجام می‌گیرد، اظهار داشت: در این مدت با همکاری هیئت‌های اجرایی، گزارشات لازم ارائه خواهد شد.

رئیس هیئت بازرسی شهرستان تبریز گفت: هیئت‌های بازرسی در حوزه‌های فرعی در شهرستان‌ها و شهرهای آذرشهر ـ اسکو ـ گوگان ـ ممقان و خسروشهر نیز تشکیل شده و کار خود را در فرمانداری‌ها و بخشداری‌های مربوطه آغاز کرده‌اند.

نوری با تاکید بر رعایت قانون از سوی داوطلبان نمایندگی انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلفات، تبلیغات زودرس و سایر موارد غیر اصولی و غیرقانونی از سوی داوطلبان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با شماره تلفن 5235690 هیئت بازرسی مستقر در فرمانداری شهرستان تبریز تماس و اطلاع دهند.

گفتنی است، استان آذربایجان شرقی با جمعیت سه میلیون و 800 هزارنفری دارای 20 شهرستان، 13حوزه انتخابیه و 19 کرسی در مجلس شورای اسلامی است. /935/د101/س

ارسال نظرات