۲۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۲۱۰۷۸
مسؤل سازمان بسیج طلاب گیلان خبر داد؛

همکاری 1700 روحانی در اجرای طرح صالحین گیلان

خبرگزاری رسا ـ مسؤل سازمان بسیج طلاب سپاه قدس گیلان از همکاری هزار و 700 روحانی در اجرای طرح صالحین استان خبر داد.
بسيج طلاب


حجت الاسلام محمد جمالی، مسؤول سازمان بسیج طلاب سپاه قدس گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، اعلام کرد: امسال 20 هزار دانش آموز دختر و پسر در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.

وی همچنین با اشاره به برنامه های بسیج طلاب گیلان در خصوص برنامه های بصیرت افزایی در قشر نوجوان و جوان گفت: اعزام روحانیان و طلاب به همراه کاروان های راهیان نور از این برنامه ها است.

حجت الاسلام جمالی با اشاره به گسترش طرح صالحین در گیلان و نقش بسیج طلاب در این زمینه اظهار کرد: یک هزار و 700 نفر از طلاب و روحانیان با طی کردن دوره های آموزشی این طرح را در گیلان هدایت و پشتیبانی علمی و اعتقادی می کنند. طبق توافق نامه با استانداری گیلان و اداره کل آموزش و پرورش استان، روحانیان مبلغ برای آموزش احکام و بیان معارف اسلامی و اقامه نماز جماعت به مدارس اعزام می شوند.

وی با اشاره به فعالیت850 پایگاه بسیج طلاب در حوزه های علمیه کشور گفت: سهم استان گیلان از این تعداد دو حوزه مقاومت و 25 پایگاه بسیج طلاب است که پیش بینی می شود تا امسال یک حوزه مقاومت و 12 پایگاه در استان به تعداد پایگاه های بسیج طلاب و روحانیان افزوده شود.

حجت الاسلام جمالی با بیان این که مهم ترین تکلیف طلاب تبلیغ و جذب مردم به سمت اسلام است، افزود: بسیج طلاب یکی از ضرورتی‌ترین تشکل‌ها در کشور بشمار می آید.

وی با بیان این که در استان گیلان بیش از سه هزار طلبه و روحانی وجود دارد، گفت: از این تعداد هزار و 800 نفر عضو بسیج طلاب و روحانیان هستند که پیش بینی شده تا پایان امسال  با راه اندازی حوزه‌های بیشتر این تعداد به دو هزار و 500 نفر افزایش یابد.

مسؤول سازمان بسیج طلاب گیلان، شناسایی و جذب تمامی طلاب و روحانیان، ساماندهی طلاب در رشته‌های تخصصی و استفاده از نیروهای طلبه و روحانی را سه ماموریت سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان اعلام کرد.

وی افزود: طلاب و روحانیان بسیجی در قالب هادیان سیاسی و مبلغان مذهبی به مناطق محروم، روستا، بسیج محلات و کاروان های راهیان نور اعزام می سوند تا آموزه های اسلامی را تبیین کنند./950/ت302/ص

ارسال نظرات