۰۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۲۱۵۳۴

4 وقف جدید در استان اردبیل ثبت شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در 9 ماه سال جاری چهار وقف جدید در این استان به ثبت رسیده است.
حجت الاسلام مشهوري
حجت‌الاسلام وحدت مشهوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، همزمان با نخستین روز از هفته وقف، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل با بیان این‌که 51 بقعه متبرکه در شهر اردبیل وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد 11 بقعه به نام امامزاده‌ها ثبت شده است.

وی با بیان این‌که در سه شهرستان استان اردبیل دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه دایر شده است، افزود: در شهرستان خلخال 82 موقوفه با 615 رقبه، 114 بقعه وجود دارد که 115 بقعه مربوط به امامزاده‌ها است، افزون بر این‌که در مشگین‌شهر نیز دارای 100 موقوفه و 471 رقبه هستیم.

حجت الاسلام مشهوری با بیان این‌که در 9 ماه امسال چهار وقف جدید در این استان به ثبت رسیده است، تصریح کرد: این وقف‌ها شامل دو باب آپارتمان و دو قطعه زمین بوده که در مساحت یک هکتار وقف شده تا از محل آن به نیازمندان کمک شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در ادامه توسعه و ساماندهی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه را از مهمترین برنامه‌های این اداره کل در سال آینده اعلام کرد و گفت: واقفان استان امسال بیش از یک میلیارد ریال برای احداث مساجد، کمک به فقرا و بیماران نیازمند پرداخت کرده‌اند.

وی ترویج فرهنگ وقف را نیازمند عزم همگانی و مقابله با موقوفه خواری در سراسر استان دانست و اظهار داشت: متأسفانه سنت حسنه وقف پیش از انقلاب اسلامی، از سوی رژیم ستمشاهی مورد بی‌مهری قرار گرفته، البته این درحالیست که میزان موقوفات برای استان حسینی و ولایی اردبیل شایسته نیست.

حجت الاسلام مشهوری از سنت حسنه وقف با عنوان صدقه جاریه یاد کرد و گفت: ائمه اطهار(ع) و نبی مکرم اسلام(ص) خود عامل به وقف بوده‌اند به‌طوری‌که امام علی(ع) 19 نوع موقوفه و حضرت زهرا(س) هفت باغ موقوفه به یادگار گذاشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به با تاکید بر این‌که مهم‌ترین وظیفه ما عمل به نیات واقفان و احیای موقوفات است، گفت: برای احیای دوباره وقف بایستی رسانه ها و صدا و سیما فعالیت بیشتری داشته باشند، مردم را برای عمل به سنت وقف ترغیب کنند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از واقفان، تصریح کرد: یکی از برنامه های مهم اداره کل اوقاف و امور خیریه تجلیل از واقفانی است که در حال حیات هستند تا ضمن ارج‌گزاری به این افراد، شهروندان برای وقف تشویق شوند./935/پ202/س
ارسال نظرات