۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۲۱۸۳۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ اجرای طرح مطلع مهر در استان و راه اندازی سامانه ثبت نام الکترونیکی جشنواره عکس نماز و نیایش در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
انقلاب اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تبریز، حجت‌الاسلام اباصلت فیضی‌زاده امروز در همایش بسیجیان این شهرستان با عنوان راویان ایثار، با بیان این‌که امام راحل عظیم‌ترین دستاورد دفاع مقدس را تحول روحی و معنوی در جامعه می‌دانستند، اظهار داشت: حق‌طلبی، ایثار، قناعت و ساده‌زیستی، انفاق و شهادت‌طلبی از جمله ارزش‌هایی بود که می‌توان از آن به‌عنوان میراث انقلاب اسلامی یاد کرد.

وی تصریح کرد: اگر تاریخ انقلاب اسلامی را نظاره کنیم خواهیم دید که به‌طور کلی ایران اسلامی از نفس بسیج برکات زیادی دیده و هیچ‌گاه بسیج در دفاع از نظام و انقلاب کوتاه نیامده و کم نیاورده است.

حجت‌الاسلام فیضی‌زاده گفت: ویژگی‌های ارزشمند بسیج که به خوبی خود را در صحنه دفاع مقدس نشان داده است، اخلاص و ایثار بسیجیان است و شاید بیشترین تأثیر را در شکل‌گیری تفکر بسیجی داشته باشد.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید و موجب سقوط رژیم منحوس پهلوی شد که تمام فراز و نشیب‌ها همچنین گردنه‌های سخت و نفس‌گیر را پشت سر گذاشت و علاوه بر تحمل مرارت‌های فراوان خون هزاران شهید را تقدیم اسلام کرد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مراغه در ادامه در خصوص تاثیرات انقلاب اسلامی در جهان اسلام گفت: انقلاب ایران توانست آرمان‌های امام راحل را به گوش جهانیان برساند و این اتفاق در شرایطی رخ داد که طی سه دهه گذشته دشمن تبلیغات وحشتناکی را علیه ایران انجام داد.

طرح مطلع مهر ویژه زوج‌های جوان در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود

نسرین پیرسمساری، مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان شرقی از اجرای طرح مطلع مهر ویژه زوج های جوان ارگان های دولتی در استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف تحکیم بنیان خانواده برای زوج های جوانی که کمتر از پنج سال از ازدواج آنها گذشته و حداقل یکی از آنها در ارگان های دولتی شاغل می باشند، اجرا می شود.

وی اظهار داشت: در مرحله اول 200 زوج از 10 سازمان و اداره دولتی برای شرکت رایگان در این طرح دعوت و کلاس های آنها از امروز شروع می شود.

مدیر کل امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان شرقی یادآورشد: افراد شرکت کننده در این طرح 32 ساعت آموزشی با حضور استادان در زمینه های روانشناسی، پزشکی و احکام را سپری می کنند.

پیرسمساری گفت: کلاس ها بسته به موضوع هم به صورت مجزا برای خانم ها و آقایان و هم ویژه زوج ها برگزار می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش آمار طلاق و شکست ازدواج ها به ویژه در پنج سال اول زندگی، این طرح به صورت ملی به پیشنهاد مرکز امور خانواده و بانوان ریاست جمهوری و با هدف افزایش آگاهی زوج ها در خصوص نحوه تحکیم بنیان خانواده ها برگزار می شود.

سامانه ثبت نام الکترونیکی جشنواره عکس نماز و نیایش راه اندازی شد

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سامانه ثبت نام الکترونیکی سومین جشنواره بین‌المللی عکس نماز و نیایش در تبریز راه اندازی شد.

محمد دادی اظهار داشت: این جشنواره با هدف معرفی ابعاد معنوی و فرهنگی نماز و نیایش، شناسایی وارایه آثار شاخص عکاسی با موضوع نماز و نیایش و تقویت ارتباط و تبادل تجربه های هنری میان هنرمندان فعال در حوزه دینی برگزار می شود.

وی گفت: موضوعات این جشنواره شامل نماز و نیایش و اتحاد و همبستگی امت اسلامی، نماز و نیایش و جوانان و نوجوانان، نماز و نیایش و بیداری اسلامی، نماز و نیایش و کودکان، نماز و نیایش و حالات معنوی و نماز و نیایش و دفاع مقدس است.

دادی خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند به سایت جشنواره به آدرس www.namazfestival.com که با سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در فضای سایبر راه اندازی شده است، به بخش ثبت نام الکترونیکی مراجعه و پس از وارد کردن مشخصات فردی، 10 اثر خود را در این سامانه آپلود نمایند.

وی ادامه داد: دقت تصویر آثار ارسالی باید حداکثر 500 کیلوبایت بوده و در قالب Jpeg و tiff ارسال شود.

وی گفت: همچنین علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را تا بیستم فروردین ماه 1391 به دبیرخانه جشنواره در آذربایجان شرقی، تبریز، بلوار استاد شهریار، اول سربالایی ولیعصر، ‌مجتمع سینمایی 22بهمن ارسال نمایند.

150 برنامه از سوی ستاد دهه فجر در عجبشیر اجرا می شود

مسؤول ستاد دهه فجر عجبشیر گفت: 150 برنامه مختلف فرهنگی، عمرانی و ورزشی همزمان با دهه فجر از سوی این ستاد و با همکاری سازمان ها و دستگاه ها در سطح این شهرستان اجرا می شود.

محمدعلی نوزاد افزود: از این تعداد بطور میانگین 60 درصد برنامه ها در روستاها و 40 درصد دیگر در شهرها برگزار می شود.

وی گفت: نواختن زنگ انقلاب در مراکز آموزشی، گلباران تمثال امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان، افتتاح نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی و ایستگاه نقاشی و هنرهای تجسمی از برنامه های فرهنگی این ستاد است.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه کتاب، یادواره شهدا، شبی با قرآن، همایش زن در انقلاب اسلامی و گلباران مزار شهدا و حرمین مطهر شهدای گمنام از دیگر برنامه های فرهنگی این ستاد است.

وی، برگزاری نشست سیاسی و جلسات پرسش و پاسخ در مدارس و دانشگاه ها، ارتقای بصیرت نسل جوان و نوجوان در خصوص جنگ نرم و فتنه های پیچیده و جدید دشمنان را از برنامه های سیاسی و اجتماعی این ستاد در این ایام عنوان کرد./935/د101/س

ارسال نظرات