۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۲۱۹۴۱

چند خبر کوتاه از استان اردبیل

خبرگزاری رسا ـ آغاز اعزام مبلغات به اردوی راهیان نور دانش آموزی و برگزاری 1800 گفتمان دینی در اردبیل از مهم ترین اخبار کوتاه این استان است.
چند خبر کوتاه از استان اردبیل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، سارا حقی، کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل، از اعزام اولین دوره مبلغات به اردوی راهیان نور دانش آموزی در اردبیل خبر داد و گفت: در راستای تعامل و همکاری با سپاه ناحیه اردبیل و با هدف ارتقاء معارف و آگاهی دینی دختران دانش آموز مقطع دبیرستان، تعداد 10 نفر از مبلغات در اولین کاروان اردوی راهیان نور به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام شدند.

وی گفت: در این اردو، مبلغات با استقرار در اتوبوس های هر کاروان به پاسخگوئی احکام و سوالات دینی و ارائه مطالب فرهنگی و اعتقادی پرداخته و با تشکیل حلقه های پرسش و پاسخ دانش آموزان را با ارزشهای دفاع مقدس و فرهنگ ایثار وشهادت آشنا ساختند.

حقی از اعزام اولین گروه مبلغات در روزهای 3 و 5 بهمن ماه با تعداد 17 نفر از مبلغات جهت همراهی 612 نفر از دانش آموزان خبر داد و افزود: اعزام مبلغات به اردوی راهیان نور از 3 بهمن تا 21 اسفند ماه در اردبیل صورت میپذیرد.

برگزاری 1800 گفتمان دینی در استان اردبیل

شهرام محمدی دبیر اجرائی گفتمان‌های دینی استان اردبیل از برگزاری 1052 گفتمان دینی در این استان خبر داد و گفت: با هدف توسعه تبلیغ چهره به چهره و ارتقاء سطح آگاهی و بینش فرهنگی و دینی اقشار مختلف مردم، طرح گفتمان دینی در استان اردبیل اجرا میشود.

وی به برگزاری 1800 گفتمان دینی در سطح استان اشاره کرد و گفت: تعداد 1058 گفتمانهای دینی از فروردین تا آذر ماه 90 در استان اردبیل اجرا شد که در ماههای بهمن و اسفند نیز تعداد 742 مورد گفتمان در مرکز استان و شهرستانهای تابعه برگزار خواهد شد.

محمدی به موضوعات این گفتمان ها اشاره کرد و گفت: حجاب و عفاف، جنگ نرم، روابط سالم، فلسفه شهادت امام حسین (ع)، پاسخ به شبهات دینی، اصول دینی، زن و خانواده، مهارتهای زندگی، اخلاق، مهارت های زندگی، جهاد اقتصادی، حجاب و عفاف، آسیب شناسی فرهنگی، مناسبتهای مذهبی و.... از جمله عناوین این گفتمان ها می باشد.

دبیر اجرائی گفتمان های دینی استان اردبیل گفت: در اجرای این طرح، همکاری و تعامل ادارت، نهادهای دولتی، مدارس، دانشگاهها، هیئات مذهبی و کانونهای فرهنگی با ادارات تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان، در توسعه و گسترش این طرح موثر بود.

هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های مساجد روستایی اردبیل اختصاص یافت

علی دژبانی، کارشناس آموزش و پژوهش اداره‌کل تبلیغات اسلامی اردبیل از تجهیز کتابخانه‌های مساجد روستایی استان اردبیل با توزیع 7000 جلد کتاب در موضوعات دینی، قرآنی، اخلاقی، ادبیات، عرفانی، دفاع مقدس، خانواده و تربیتی خبر داد.

وی گفت: به‌منظور تقویت و تجهیز کتابخانه‌های شبستان از جمله کتابخانه‌های مساجد روستایی و تخصصی حوزه‌ی دین استان اردبیل، 7 هزار جلد کتاب که از سوی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی در دو مرحله ارسال شده، در بین کتابخانه های مساجد روستایی‌، دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی و... توزیع شد.

وی گفت: کتب توزیع شده مربوط به چاپ و نشر انتشارات سوره مهر و شرکت امور بین الملل بوده و در موضوعات دینی، قرآنی، اخلاقی، ادبیات، عرفانی، خاطرات جنگ و هشت سال دفاع مقدس، خانواده و تربیتی، آموزشی و... است .

دژبانی توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب، تسریع و تسهیل دسترسی اقشار مختلف کودک، نوجوان، جوان و دانش‌آموز روستایی به انواع کتب با موضوعات مختلف را از نتایج این طرح عنوان کرد.

نمایشگاه لباس‌های اسلامی در اردبیل برگزار می‌شود

خدیجه جعفری، مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت:‌ اولین نمایشگاه مد و لباس بومی، اسلامی اواخر امسال در شهر اردبیل برگزار می‌شود که از تولیدکنندگان داخلی و فعالان عرصه مد لباس برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است.

وی تقویت فرهنگ و هویت اسلامی، ایرانی را مهمترین هدف برگزاری این نمایشگاه دانست و افزود: سعی می‌کنیم با تقویت مؤلفه‌های فرهنگی و هویتی از تولیدکنندگان داخلی و عرضه‌کنندگان لباس با حفظ اصول و ارزش‌های دینی و اسلامی حمایت کنیم.

جعفری با بیان اینکه وقار و متانت یک زن مسلمان به حجاب و عفاف او وابسته است، گفت: امروز دشمنان نظام در یک جبهه متحد و متشکل سعی می‌کنند هویت ایرانی، اسلامی زنان ما را مخدوش جلوه دهند اما بایستی به گونه‌ای رفتار کنیم تا بازیچه و اسیر دست اندیشه‌های ظالمانه آنها قرار نگیریم./935/پ201/س

ارسال نظرات