۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۱۲۱۹۹۴
یک پژوهشگر حوزوی:

رویاروی ‌شیعه و اهل سنت خواسته اصلی وهابیت و حجتیه است

خبرگزاری رسا ـ یک پژوهشگر حوزوی با بیان این‌که حجتیه، نه تنها در زمینه‌های مذهبی که در حقیقت در عرصه سیاسی فعال هستند، گفت: حجتیه در میان شیعه دقیقا همان رسالت جریان وهابی در میان اهل سنت را دنبال می کند.
وهابيت
حجت الاسلام ابراهیم نیا، پژوهشگر و دانش پژوه درس خارج حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد درباره فعالیت‌های اخیر انجمن حجتیه اظهار کرد: در فتنه 88 اغلب افراد بازداشت شده عضو انجمن حجتیه بودند؛ این فتنه، سناریویی بود تا به بهانه تقلب، مردم را همچون سومالی درگیر جنگ داخلی و بحران‌های مالی و اقتصادی کرده و از این طریق به نظام ضربه وارد کنند.

وی با اشاره به این‌که حجتیه، نه تنها در زمینه‌های مذهبی که در حقیقت در عرصه سیاسی ـ نظامی فعال هستند، خطاب به اعضای این فرقه افزود: این جای سؤال دارد که شما که امام خمینی(ره) را در آغاز انقلاب محکوم به کار سیاسی می کردید چرا امروز خودتان به سیاست کار دارید.

وی تصریح کرد: هر یک از سرویس‌های جاسوسی استکبار جهانی در یک زمینه تخصص و تبحر خاصی دارند، مثلا اسرائیل در ترور، آمریکا در تسلیحات و اطلاعات و انگلیس نیز در تفرقه افکنی خبره است و سابقه ای طولانی دارد به گونه ای که اگر به حال خود گذاشته شود، میان 10 انسان، بیست فرقه ایجاد می‌کند.

این پژوهشگر حوزوی، تفرقه را مهم‌ترین عامل ضعف مسلمانان اعم از شیعه و سنی دانست و افزود: انگلیس موفق شد در میان اهل سنت، وهابیت را ایجاد کند تا از طریق برانگیختن احساسات اهل سنت، آنان را برای کشتن شیعیان تحریک کنند و لبه مقابل این قیچی را نیز در میان شیعه، به نام انجمن حجتیه ایجاد کردند که دقیقا همان رسالت جریان وهابی در میان اهل سنت را دنبال می‌کند.

این پژوهشگر ابراز داشت: انجمن حجتیه از موارد مذهبی وارد می شود و گروهکی است که برخلاف عبدالمالک ریگی، خطر نرم تلقی می شود اما همیشه نرم نخواهد ماند.

وی در تبیین عقاید و تفکرات حجتیه اظهار کرد: اعضای این فرقه معتقدند نباید از اهل سنت از جمله مردم فلسطین دفاع کرد و اسرائیل عذاب الهی است که بر فلسطینیان نازل شده است؛ از این رو راهپیمایی قدس را حرام می دانند.

حجت الاسلام ابراهیم نیا افزود: همه این فرق ضاله با یکدیگر دشمن هستند اما در دو مورد ضدیت با ولایت فقیه و حمایت از اسرائیل با هم مشترکند؛ نیروهای اصلی حجتیه نیز همچون وهابیت به شدت فعال بوده و به استناد قرآن و روایات مغالطه می کنند و از این طریق در جذب افراد سطحی نگر یا کسانی که دچار عقده های روحی ـ روانی هستند، تلاش می کنند.

وی با تأکید بر این‌که با تفکر غلط باید با تفکر صحیح مبارزه کرد، افزود: افراد مذهبی باید اشراف اطلاعاتی ـ امنیتی داشته باشند؛ تا زمانی که صرفا شبهه‌افکنی دارند باید با استدلال، ادب و احترام با آن‌ها مقابله شود. حوزه علمیه هر ضربه ای که می خورد از دوری از قران و حدیث می خورد و نباید آگاهی های نسل جدید طلاب‌‌ در استدلال های تاریخی ـ حدیثی سطحی باشد.

این دانش پژوه درس خارج با اشاره به خطر نفوذ روحانی نماها در حوزه، یادآور شد: اگر حوزه علمیه آسیب ببیند‌ کشور دچار آسیبی می شود کشور دچار مشکلات فراوان فرهنگی و عقیدتی می شود بنابر این استحکام پایه های دینی و سیاسی در حوزه ضروری به نظر می رسد.‌/930/ت301/س

ارسال نظرات