۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۲۲۱۲۲

روحانیان فعال فرهنگی مراغه تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ نیروی انتظامی مراغه از روحانیان فعال فرهنگی و تاثیرگذار در حوزه پیشگیری از وقوع جرائم تجلیل به عمل آورد.
روحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عیسی هاتفی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مراغه امروز در نشست هم اندیشی با روحانیان و مبلغان حوزوی مدارس علمیه این شهر اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی و روی کار آمدن نظامی مبتنی بر مبانی اصیل اسلام ناب محمدی(ص) شرایط را بیش از گذشته برای فعالیت فرهنگی روحانیان فراهم کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در طول 32 سال گذشته شاهد حضور و نقش آفرینی تاثیرگذار روحانیت و مبلغان دینی در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و حتی سیاسی هستیم که این نشان از ظرفیت بالای حوزه های علمیه برای مدیریت جامعه اسلامی دارد.

هاتفی خواستار حضور فعال تر و تاثیرگذارتر روحانیان در فضاهای دانشجویی و دانش آموزی شد و تصریح کرد: عرصه فعالیت روحانیان نباید محدود به مساجد، حوزه های علمیه و یا ایام تبلیغی سال باشد، امروز نیازمند نقش پذیری مبلغان دینی در رفع معضلات اجتماعی و اخلاقی جامعه به ویژه مساله عفاف و حجاب هستیم.

وی با اشاره به مسکوت ماندن قانون مبارزه با بی حجابی از سال 74 در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی که از سال های گذشته در نیروی انتظامی اجرایی می شود، در راستای ترویج فرهنگ خوش حجابی و آگاهی از توطئه های مختلف دشمنان در حوزه های فرهنگی بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مراغه در بخش دیگری از سخنان خود استفاده نادرست از ماهواره، اینترنت، تلفن های همراه و رایانه را از عوامل رواج بدحجابی، فساد و انحراف اخلاقی در برخی مناطق کشور و استان دانست و اظهار داشت: توجه خانواده ها به مسائل دینی و فرهنگی، می تواند در جلوگیری از وقوع انحرافات اجتماعی میان فرزندان نقش بسزایی داشته باشد.

همچنین حجت الاسلام علی امیری، رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه با ارائه گزارشی از فعالیت های روحانیان و مبلغان دینی شهرستان مراغه گفت: روحانیت خود را مسؤول در مقابله با معضل بدحجابی می داند و در این راستا به صورت جدی مطالباتی از دستگاه های فرهنگی و اجتماعی دارد.

گفتنی است، در پایان این نشست نیروی انتظامی و اداره تبلیغات اسلامی مراغه از روحانیان فعال فرهنگی و تاثیرگذار در حوزه پیشگیری از وقوع جرائم تجلیل بعمل آورد./935/پ201/س
ارسال نظرات