۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۲۲۲۷۸

کنگره گفتمان مهدویت در بابل آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آغاز امامت حضرت مهدی(عج) و در دومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر کنگره گفتمان مهدویت با حضور شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی در بابل آغاز به کار کرد.
مهدويت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، همزمان با آغاز امامت حضرت مهدی(عج) و در دومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر کنگره گفتمان مهدویت با حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی در بابل آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در مراسم آغاز به کار این کنگره از ارائه 67 مقاله به دبیرخانه این کنگره در مازندران خبر داد و بیان داشت: از این تعداد 14 مقاله برگزیده در کتابچه‌ای به چاپ رسیده است.

وی با بیان این که کنگره گفتمان مهدویت از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران و با همکاری بنیاد مهدویت استان، دانشگاه علوم پزشکی، استانداری و دیگر دستگاه های دینی و فرهنگی استان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقبال مناسبی از برگزاری این کنگره صورت گرفته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود به محور های مقالات ارائه شده به دبیرخانه کنگره اشاره کرد و گفت: ویژگی های عصر ظهور امام زمان (عج)، غرب و مهدویت و آسیب شناسی فرهنگ مهدویت از مهم‌ترین محورهای مورد بحث کنگره ملی گفتمان مهدویت است.

وی، آسیب‌شناسی جامعه منتظر، ترسیم آرمانشهر ظهور حضرت مهدی‌(عج)، مهدویت، فرقه‌ها و گروه‌های انحرافی، رشد اخلاقی در عصر ظهور، مهدویت سوژه مورد توجه هالیود از جمله مقالاتی است که به این کنگره ارسال شده و مورد پذیرش قرار گرفته است.

حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان نیازمند شناخت بیشتری نسبت به مسأله مهدویت و انتظار هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه عدم شناخت مناسب از مقوله مهدویت یکی از آسیب‌های مهم این عرصه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که همه باید تلاش کنند تا فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی به خوبی نهادینه شود، ادامه داد: این فرهنگ اصیل اسلامی جامعه دینی را به سوی سعادت حقیقی رهنمون خواهد کرد.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه کتاب خورشید مکه در حاشیه برگزاری این کنگره خبر داد و گفت: در این نمایشگاه آخرین کتاب های مرتبط با موضوع مهدویت در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است./950/پ202/س

ارسال نظرات