۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۲۲۵۷۲
با حضور همسر و دختر شهید رضایی نژاد؛

مراسم جشن بزرگ انقلاب در دانشگاه قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم جشن بزرگ انقلاب با حضور همسر و دختر شهید رضایی نژاد، شهید جهاد علمی در دانشگاه قم برگزار شد.
دانشگاه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم جشن بزرگ انقلاب با حضور همسر و دختر شهید رضایی نژاد، شهید جهاد علمی و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد بهشتی رییس دانشگاه قم، حاج عیسی جعفری، خادم حضرت امام خمینی(ره) و جمعی از مسؤولان و اساتید دانشگاه قم، پیش از ظهر امروز در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حاج عیسی جعفری، خادم حضرت امام خمینی(ره) به بیان خاطراتی از رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران پرداخت و اهمیت جایگاه دانشگاه نزد ایشان را مورد اشاره قرار داد و گفت: با تربیت صحیح انسان‌ها در دانشگاه جامعه‌ای سالم خواهیم داشت.

وی نظم و ترتیب امام خمینی(ره) در انجام امور روزمره را یادآور شد و ابراز داشت: ایشان در انجام فعالیت‌های روزانه برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشتند و دانشجویان می‌توانند از این روش امام خمینی(ره) الگو برداری کنند.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد بهشتی، رییس دانشگاه قم، با بیان اینکه بعد از گذشت سی و سه سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان شاهد پیشرفت و عزت آن در جهان هستیم، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داد که بدون وابستگی به کشورهای قدرتمند دنیا می‌توان مسیر پیشرفت و تعالی را پیمود.

رییس دانشگاه قم، با اشاره به این مطلب که گستره مکانی انقلاب اسلامی ایران در دنیا قابل مشاهده است، عنوان کرد: امروز جهان اسلام بیدار شده و موجی از انقلاب‌های مردمی منطقه را در بر گرفته است.

بنا بر این گزارش، در پایان این مراسم همسر شهید رضایی نژاد، شهید جهاد علمی، تحولات منطقه را مرهون انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران تغییر یک حکومت نیست بلکه ایجاد یک تفکر است که تغییر اساسی در همه ابعاد منطقه بوجود آورد.

وی از کشورهایی که خود را متمدن می‌دانند و داعیه مبارزه با تروریست دارند اما از هر حربه‌ای برای جلوگیری از پیشرفت علم در کشورهای اسلامی استفاده می‌کنند انتقاد کرد و ابراز داشت: آنها فکر می کنند با ترور دانشمندان هسته‌ای می‌توانند جلوی پیشرفت علمی ما را بگیرند اما نمی‌توانند خللی در راه پیشرفت کشور ایجاد کنند.

همسر شهید رضایی نژاد، خاطرنشان کرد: جامعه علمی کشور با ایمان به خدا و تلاش و پشتکار بر توطئه دشمنان چیره خواهد کرد و با پیشرفت علم و تکنولوژی بر پایه ایمان و تعهد، بر دنیای مادی گرای غرب پیروز خواهد شد.

وی در پاین خطاب به دانشجویان دانشگاه قم، گفت: امیدوارم با تلاش و پشتتکار علمی ادامه دهنده راه شهیدان جچهاد علمی کشور باشید و آگاهانه و متعهدانه در هر عرصه‌ای که فعالیت می‌کنید برای پیشرفت و اعتلای نظام اسلامی گام بردارید./927/پ202/ص
ارسال نظرات