۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۲۲۵۸۵

توسعه مدارس علمیه مراغه مطلوب است

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور توسعه مدارس علمیه برادران شهرستان مراغه را بسیار مطلوب ارزیابی کرد.
مدرسه علميه،‌ حوزه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام محمد حسن زمانی، معاون امور بین الملل حوزه های کشور، شب گذشته در دیدار با حجت الاسلام و المسلین پورمحمدی، امام جمعه و تولیت حوزه های علمیه مراغه اظهار داشت: حوزه های علمیه آذربایجان از دیرباز منشاء خبر و برکات فراوان معنوی در منطقه بوده اند.

وی با تاکید بر نقش فرامنطقه ای حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی گفت: زمینه سازی برای تحقق این نقش تاریخی ضرورتی انکار ناپذیر به نظر می رسد، البته توسعه مدارس علمیه برادران شهرستان مراغه در سال های اخیر بسیار مطلوب بوده است.

حجت الاسلام زمانی با بیان این که دوران تاثیرگذاری و نفش آفرینی روحانیت در مجامع بین المللی فرا رسیده است، افزود: بیداری اسلامی و گسترش موج اسلام گرایی در جهان، نیازمند جهت دهی و هدایت از سوی حوزه های علمیه و روحانیان آگاه به زمان است.

معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور خواستار تربیت طلاب زبان‌دان در مدارس علمیه کشور شد و تصریح کرد: همراه با توسعه کمی و گسترش فضای آموزشی مدارس علمیه، بایستی کیفیت آموزش و پژوهش نیز ارتقا و به روز شود، امروز نیازمند تحول در برخی متون درسی طلاب هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیداری های اسلامی و سقوط حکومت های دیکتاتوری منطقه را مرهون تلاش های پیامبرگونه حضرت امام خمینی(ره) و روشنگری مقام معظم رهبری دانست و گفت: بیداری اسلامی و جنبش های عدالت خواهی در غرب از مسیر روشن انقلاب اسلامی در ایران نشات گرفته و به زودی شاهد فروپاشی دولت های فاسد و مستکبر خواهیم بود.

حجت الاسلام زمانی با اشاره به جریان های انقلابی موجود در منطقه اظهار داشت: بیداری اسلامی در مرحله سوم و به زودی تمام کشور های اسلامی را در برخواهد گرفت که در این راستا بیشترین مسؤولیت متوجه حوزه های علمیه و طلاب خواهد بود تا با الگوگیری از نبی گرامی اسلام بتوانند به اسلامی بودن و در خط اسلام ماندن این انقلاب ها اهتمام ورزند./935/پ202/س
ارسال نظرات