۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۲۲۵۸۷

افتتاح دو حوزه علمیه خواهران در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با گرامیداشت دهه فجر مدارس علمیه خواهران فاطمه االزهرای شهرهای هشترود و خسروشهر مورد بهره برداری قرار گرفت.
 حوزه‌هاي علميه خواهران مرکز مديريت حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدسعید رشادی، امام جمعه هشترود، امروز در افتتاح حوزه علمیه خواهران این شهر، اظهار داشت: ضرورت راه اندازی مدرسه علمیه خواهران هشترود با توجه به استقبال بانوان این منطقه نسبت به فراگیری علوم دینی، از سال ها پیش احساس می شد.

وی با بیان اینکه راه اندازی مدرسه علمیه خواهران هشترود مانع از مهاجرت خواهران طلبه به دیگر شهرهای همجوار خواهد شد، خاطر نشان کرد: این مدرسه علمیه از میان 110 علاقه مند به تحصیل به علت محدویت فضای آموزشی تنها توانست حدود 70 نفر از پذیرش کند.

حجت الاسلام رشادی با تاکید بر اینکه به دنبال گسترش فضای آموزشی و توسعه مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا هشترود هستیم، افزود: مردم این شهر نیز بایستی فرزندان خود را برای تحصیل در علوم حوزوی تشویق کنند و تفکرات غلط گذشته‌گان را نسبت به عدم تحصیل دختران فراموش کنند.

بنا بر این گزارش، همزمان با هفته وحدت و دهه فجر انقلاب اسلامی، مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا شهرهای خسروشهر با حضور حجت‌الاسلام رسول ابراهیمیان، معاون شهرستان‌های حوزه‌های علمیه خواهران کشور و تاکید بر پرورش طلاب محقق و پژوهشگر در مدارس علمیه خواهران مورد بهره برداری قرار گرفت.

همچنین حجت‌الاسلام علی خدیوی موسس مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه(س) خسروشهر در این مراسم خسروشهر را مهد علما و بزرگان برشمرد و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با حوزه‌های علمیه خواهران گفت: جا داشت که در خسروشهر حوزه خواهران بنا شود و در آن خواهران تربیت دینی یابند.

وی با بیان این که مدرسه علمیه خواهران خسروشهر 3 سال قبل مجوز فعالیت خود را دریافت کرد ادامه داد: طلاب این مدرسه در حال حاضر در 3 پایه، در حال تحصیل هستند.

مؤسس مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه(س) خسروشهر با اشاره به اینکه طلاب این مدرسه علمیه تحصیل را در یک مکان موقت آغاز کردند، یادآور شد: با پیگیری‌های فراوان، زمینی با متراژ 3 هزار متر مربع به منظور احداث ساختمان مدرسه علمیه توسط یکی از خیرین اهدا شد.

وی افزود: اکنون این پروژه با هزار و 500 مترمربع بنا در سه طبقه احداث شده است. این ساختمان دارای دو سالن بزرگ چند منظوره است که در مراسم مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت و 10 مدرس، سالن کتابخانه، اینترنت و ... است که در مدت حدود 18 ماه ساخته شد./935/پ201/س
ارسال نظرات