۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۲۲۷۶۷

تأکید امام جمعه اردبیل بر گسترش فضای های کتابخانه ای

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین عاملی بر توسعه فضاهای فرهنگی و کتابخانه ای این استان تاکید کرد و گفت: وضعیت فعلی در شان استان حسینی و ولایی اردبیل نیست.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر و روستای اردبیل اظهار داشت: فضاهای موجود فرهنگی در استان جوابگوی خیل دوستداران فرهنگ و ادب اردبیل نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی بر توسعه فضاهای فرهنگی و کتابخانه ای این استان تأکید کرد و گفت: وضعیت کنونی در شأن استان حسینی و ولایی اردبیل نیست، بایستی با تامین فضاهای فرهنگی، کتابخانه ای و آموزشی مناسب زمینه برای شناسایی، تقویت و پرورش استعدادهای جوانان این خطه فراهم شود.

امام جمعه اردبیل هچنین بر ترویج آموزش های حقوق شهروندی تاکید کرد و افزود: تامین فضاهای تربیتی سالم، ایجاد مراکز مطالعه و فرهنگی و مجموعه های چندمنظوره فرهنگی و آموزشی در شهر لازمه توجه بیش از پیش مسؤولان و اعضای شورای شهر اردبیل است.

وی خواستار توسعه متوازن شهر اردبیل و توجه بر ساخت و ساز بر اساس معیارهای معماری اسلامی شد و گفت: در ساختن شهر باید به زیباسازی ها توجه ویژه ای شود، البته این زیباسازی به معنای ساختن آسمان خراش نیست و می توان با انجام برنامه ریزی هایی شهر را با موضوعات مختلفی زیبا کرد.

عضو خبرگان رهبری در پایان بر احیای کمربندی سبلان تاکید کرد و اگفت: تمام این طرح در توسعه اقتصادی استان اردبیل بسیار مؤثر است، باید تلاش کنیم و با پیش بینی های کارشاناسانه، مقدمات توسعه شهری را در شان مردم این استان فراهم کنیم.

همچنین حجت الاسلام محمدرضا سرداری، رییس شورای اسلامی شهر اردبیل اظهار داشت: رفع مشکلات و معضلات موجود شهری نیازمند توجه و همدلی همه متولیان امور شهری است، عملکرد جزیره ای راه به جایی نخواهد برد.

وی خواستار مشارکت عمومی مردم در عمران و آبادانی شهر شد خاطرنشان کرد: باید گذشته، حال و آینده شهر مورد توجه و دقت قرار گرفته و کاری را که امروز نیازمند اجرای آن هستیم را همین روز به اتمام برسانیم، و هر کس مسؤول عملکرد و وظایف خود است./935/پ202/س
ارسال نظرات