۲۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۲۲۹۹۱

حاشیه های راهپیمایی مردم تبریز در 22 بهمن

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سراسر کشور مردم همیشه در صحنه و ولایت مدار استان آذربایجان شرقی با حضور پرشور و حماسی در راهپیمایی 22 بهمن، فریاد «آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی» سر دادند.
راهپيمايي 22 بهمن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با سراسر کشور مردم همیشه در صحنه و ولایت مدار تبریز و استان آذربایجان شرقی با حضور پرشور و حماسی در راهپیمایی 22 بهمن، فریاد «آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی » سر دادند.

امروز از همه اقشار آذربایجان و تبریز آمده بودند تا اعلام کنند؛ تا آخرین نفس و آخرین قطه خون خود از دستاوردهای انقلاب اسلام، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدا حراست خواهند کرد و لحظه ای آرمان های امام و شهدا را فراموش نخواهند کرد.

مردم ولایتمدار تبریز نیز از ساعت 10 صبح امروز از مسیرهای اعلام شده از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به سمت میدان نماز تبریز حرکت کردند و با شعارهای کوبنده «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل » از قیام امت مظلوم منطقه حمایت کردند.

بنا بر این گزارش، راهپیمایان آذربایجانی با شعارهای «خامنه‌ای رهبر مسلمین است؛ باعث اتحاد مؤمنین است»، «هیهات من ذاله »، «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست»، «آذربایجان اویاخدای، انقلابا دایاخدی»، «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم، آماده» ، «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده» ندای ولایت مداری و بصیرت سر دادند.

جمعی دیگر از راهپیمایان تبریزی با شعارهای خامنه‌ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد و استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند نشان دادند که به پیروی از امام و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین تا پای جان ایستاده‌اند.

همچنین احزاب، تشکل ها و گروه های مختلف سیاسی استان از جمله جامعه روحانیت مبارز آذربایجان شرقی، حزب مؤتلفه، کمیته عاشورائیان استان، کمیته عماریون، انصار حزب الله و جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران در بیانیه های جداگانه 22 بهمن را تجلی خروش اسلامی ملل آزاده جهان دانستند.

حجت الاسلام حسین تقی زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در حاشیه این راهپیمایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: در حال حاضر انقلاب اسلامی به عنوان الگوی خیزش‌های مردم منطقه و بیداری کشورهای جهان تبدیل شده، که در یک سال گذشته چهار طاغوت را به زباله‌دان تاریخ سپرده‌اند.

وی حضور در راهپیمایی 22 بهمن را تجدید میثاقی دوباره با مقام معظم رهبری و آرمان‌های انقلاب دانست و خاطر نشان کرد: بی تردید حضور پرشور و حماسی ملت ایران در راهپیمایی امروز روحیه ای مضاعف به انقلابیون مصر خواهد داد.

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: امروز در شرایطی پس از گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حضور پرشور نسل سوم انقلاب در راهپیمایی 22 بهمن هستیم که رسانه های بیگانه تلاش های گسترده ای برای کم رونقی این حرکت حماسی داشته اند.

گفتنی است، راهپیمایان یوم الله 22 بهمن امروز پس از فریادهای تکبیر در قرائت بیانیه سراسری راهپیمایی 22 بهمن، به شکرانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نماز ظهر و عصر را به امامت آیت الله مجتهدشبستری در مصلای اعظم امام خمینی(ره) اقامه کردند./935/پ202/س
ارسال نظرات