۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۲۳۰۶۴

فعالیت ششصد کانون فرهنگی مساجد در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، از افزایش تعداد کانون های مساجد آذربایجان شرقی به بیش از 600 باب خبر داد.
داننده، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمویم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از امکان تاسیس و ایجاد کانون فرهنگی هنری در 13و نیم درصد مساجد فعال شهرها، بخش ها و روستاهای استان تا پایان امسال خبر داد.

علی داننده، گفت: هم اکنون حدود 500 باب کانون فرهنگی هنری و کتابخانه و قرائتخانه تحت پوشش دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت می کنند که با ایجاد کانون فرهنگی هنری در 13 و نیم درصد مساجد مستعد و فعال، تعداد این مراکز به 620 باب می رسد.

دبیر هیئت نظارت بر کانون های مساجد استان افزود: با ایجاد، راه اندازی و تجهیز این تعداد کانون فرهنگی هنری زمینه بسیار مناسب و گسترده و فرصت فرهنگی، قرآنی، دینی به وجود آمده و ارایه خدمات فرهنگی به جوانان و نوجوانان بخش های مختلف می تواند پاسخگوی بخشی از نیازها و مطالبه های این آینده سازان کشورمان باشد.

داننده تصریح کرد: در شهرهای بزرگ، سهمیه ایجاد کانون محدود بوده و اولویت افزایش سهمیه با مناطق محروم استان به ویژه روستاها می باشد که تاکنون از خدمات فرهنگی کمتر بهره مند بوده اند.

دبیر هیئت نظارت بر کانون های مساجد استان، نقش کانون های فرهنگی هنری را به عنوان محل امن و مطمئن در جذب، تربیت جوانان، ارایه آموزش های مختلف مهارتی، تربیتی و نیز مقابله با جنگ نرم و جلوگیری از بروز آسیب های فکری و اخلاقی بسیار موثر و مهم ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: فعالیت های قرآنی، ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت و نیز تربیت نیروی متعهد و دارای تخصص بایستی در اولویت برنامه ها و سیاست های کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: متولیان مساجد به ویژه چهره های فرهنگی و قرآنی فعال مساجد بخش ها و روستاها می توانند با مراجعه به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها و در مرکز استان به دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نسبت به ایجاد کانون و کتابخانه و اخذ پروانه فعالیت اقدام کنند.

به گفته وی، با اهدای کتاب، میز و صندلی مطالعه و قفسه کتاب و دیگر تجهیزات فرهنگی لازم و اختصاص هزینه راه اندازی به هر یک از کانون های تازه تاسیس، سالانه حمایت های مالی و تجهیزاتی ممکن از این مراکز به عمل می آید./935/د101/س
ارسال نظرات