۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۲۳۰۶۷
خطیب جمعه ربیعیه عربستان:

حتی از یک قطره خون شهدا نمی گذریم

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه عربستان تاکید کرد که حتی از یک قطره خون شهدای قیام شیعیان نیز نخواهند گذشت.
شيخ عبدالکريم الحبيل
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالکریم الحبیل، خطیب جمعه ربیعیه عربستان در مسجد العباس (س) این شهر به شهادت رساندن جوانان شیعه توسط نیروهای امنیتی را به شدت محکوم کرد و گفت: تیراندازی به سوی شهروندان و کشتار و زخمی کردن آنان به شدت ناراحتمان کرد. این تظاهرکنندگان چه گناهی مرتکب شدند که شایسته تیراندازی و قتل عمد بوسیله گلوله هستند؟

وی افزایش آمار شهدا را عامل پایداری و مقاومت بیشتر عنوان کرد و افزود: سیاست های دولت همچنان ادامه دارد و زبان گلوله به جای زبان عقل و پذیرش خواسته های مردم بر کشور حاکم است. خون شهدا عامل زندگی و افزایش پایداری برای رسیدن به حقوق مشروعمان به شمار می آید و هیچ گاه از یک قطره خون عزیزان شهیدمان کوتاه نخواهیم آمد.

حجت الاسلام الحبیل تصریح کرد: بسیار زشت است که همه جهانیان بشوند که جوانی که خواستار رفع تبعیض است در عربستان به قتل برسد، کسانی که دستور کشتار جوانمانمان را صادر کردند باید بدانند که خون آنان به عنوان نبضی است که زندگی مجددی به ما بخشیده و هرچه این خون ها بیشتر شود پایداری و استقامتمان برای بازپس گرفتن حقوق مشروعمان نیز بیشتر خواهد شد.

خطیب جمعه ربیعیه بر لزوم ادامه اعتراضات به صورت مسالمت آمیز تاکید کرد و اظهار داشت: از جوانان می خواهم که اعتراضات خود را به صورت مسالمت آمیز ادامه داده و از این چهارچوب خارج نشوند. ما هیچ گاه زندانیان خود را فراموش نمی کنیم و همواره بر لزوم آزادی و رهایی آنان بویژه زندانیان فراموش شده که به مدت 17 سال است در زندان بسر می برند، ادامه خواهیم داد.

وی اخراج سفیر سوریه از شورای همکاری کشورهای خلیج فارس را محکوم کرد و ادامه داد: کشورهای شورای همکاری بهتر بود به جای اینکه سفرای سوریه را از سرزمین های خود اخراج می کردند، سفیر بحرین را اخراج می ساختند نه اینکه نیروهای خود را برای کشتار معترضان به بحرین ارسال کنند.

شیخ عبدالکریم الحبیل خاطر نشان ساخت: نظام بحرین در حال ارتکاب شنیع ترین جنایت اعم از قتل و شکنجه علیه ملت خود است و به ناموس و مقدسات شهروندان تجاوز می کند.

گفتنی است بر اثر تیراندازی نظامیان آل سعود به سوی معترضان در استان شیعه نشین قطیف عربستان تاکنون 8 جوان به شهادت رسیده و ده ها تن دیگر نیز زخمی شدند./980/ب901/گ
ارسال نظرات