۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۲۳۰۶۸
در پی توهین به امام زمان؛

شیعیان کویت در برابر ساختمان مجلس تجمع کردند

خبرگزاری رسا ـ صدها تن از شیعیان کویت در اعتراض به توهین نویسنده کویتی به امام زمان (عج) در برابر ساختمان مجلس تجمع کردند.
تجمع شيعيان کويت
به گزارش خبرگزاری رسا، در پی توهین محمد الملیفی، یکی از نویسندگان کویتی به ساحت مقدس امام زمان (عج) صدها تن از شیعیان کویت در میدان الاراده در برابر ساختمان مجلس ملت تجمع کردند.

معترضان شیعه با برافراشتن پرچم کویت، اظهارات گستاخانه این نویسنده را به شدت محکوم کرده و پس گرفتن تابعیت کویتی از وی را خواستار شدند.

علی العلی از وکلای مدافع و رئیس این تجمع که با عنوان «خداوند کویت را حفظ کند» در این تجمع به سخنرانی پرداخت و گفت: الملیفی به همه عرف های شرعی و قانونی تجاوز و در اقدامی غیرقابل بخشش به اهل بیت (ع) توهین کرد.

وی دولت را به تقوای الهی دعوت کرد و افزود: از مسوولان می خواهم که تقوای الهی را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند و در برابر فتنه انگیزان بایستند، کمترین کاری که در حال حاضر نسبت به این گستاخی می توانند بکنند اینست که تابعیت کویتی را از این نویسنده سلب کنند.

این شخصیت شیعی تاکید کرد: در صورتی که مسوولان نسبت به این خواسته بی توجهی کنند و محمد المیفی را به سزای اعمالش نرسانند بارها به خیابان آمده و خواسته خود را تکرار خواهیم کرد.

فیصل الدویسان، نماینده شیعه پارلمان کویت نیز که در این تجمع حضور داشت 24 ساعت به نخست وزیر این کشور فرصت داد تا عدالت را برقرار کند و خطاب به خاندان حاکم اظهار داشت که نسبت به تبعیض طایفه ای صبر پیشه کرده ایم، اما در برابر توهین به عقایدمان نمی توانیم ساکت بمانیم.

معصومه المبارک، نماینده سابق پارلمان نیز تجاوز به عقاید و به سخره گرفتن آنها را محکوم و بر لزوم مجازات عوامل فتنه که همزیستی اجتماعی را در معرض خطر قرار می دهد، تاکید کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات