۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۲۳۱۱۸
نماینده ولی فقیه در قرارگاه خاتم الانبیا:

شناخت ولی شناس راه انتخاب اصلح است

خبر گزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قرارگاه خاتم الانبیا با اشاره به ولایت پذیر بودن کاندیدای اصلح اظهار داشت: امام شناسی، ولی شناسی و دشمن شناسی سه شرط مهم برای رسیدن به ثبات قدم و محبت اهل بیت(ع) است.
ولايت فقيه/1
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام طبیعت پور، صبح امروز در سلسله نشست های انتخاب اصلح که از سوی بسیج دانشگاه علوم اسلامی رضوی در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد در جمع بسیجیان گفت: جریان انحرافی از کار در پایتخت دلسرد شده است و تمام تلاشش را به شهر های کوچک معطوف کرده چون با انجام برخی خدمات در این مناطق موفق به جذب مردم شده است.

حجت الاسلام طبیعت پور با اشاره به این که اگر مردم ولی شناس و دشمن شناس باشند به نماینده ناصالح رأی نخواهند داد، تصریح کرد: در جایی که تشخیص برای شما مشکل است ببینید بزرگانی که شما آن ها را بین خود و خدای خود حجت می دانید چه کسی را تأیید می کنند و به سراغ آن ها بروید.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت ولی شناسی و دشمن شناسی در اسلام و ارتباط آن با انتخابات مجلس، خاطرنشان کرد: هر مسلمانی آرزو دارد که به ثبات قدم، شفاعت و رجعت برسد ولی برای رسیدن به این مقام ها سه شرط لازم است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امام شناسی، ولی شناسی و دشمن شناسی سه شرط مهم برای رسیدن به این مقامات است.

وی با اشاره به دوران اصلاحات به تبیین اهمیت دشمن شناسی در اسلام پرداخت و ابراز داشت: در دوران اصلاحات به علت نبود بصیرت و قوه دشمن شناسی مردم فریب رنگ عمامه را خوردند و کسی را به ریاست جمهوری انتخاب کردند که که الان در مقابل نظام ایستاده است.

حجت الاسلام طبیعت پور به آیه «واذا قیل لهم لاتفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون »اشاره و یادآور شد: عده ای از یاران با نام اصلاحات کارهای مخربی انجام دادند و هنگاهی که به آن ها اعتراض می شد می گفتند ما آمده ایم اصلاحات در جامعه انجام دهیم؛ اما مشخص نکردند که قرار است جامعه را به چه چیزی اصلاح کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با دعوت طلاب و دانشجویان بسیجی به تعمق در زیارت عاشورا به فراز هایی از این زیارت شریفه اشاره کرد و عنوان داشت: اگر زیارت عاشورا را بفهمیم، متوجه می شویم که ولایت باید مطلقه باشد و در برابر ولی باید تسلیم بود چون در زیارت عاشورا آمده است «انی سلم لمن سالمکم».

حجت الاسلام طبیعت پور در ادامه به دشمن شناسی در زیارت عاشورا و تطبیق آن با شرایط کنونی جامعه پرداخت و گفت: در زیارت عاشورا چهار گروه دشمن معرفی می شوند اول «لعن الله امه اسست اساس الظلم و الجور علیکم اهل البیت» یعنی کسانی که به فکر توطئه چینی و برنامه ریزی برای براندازی نظام هستند.

وی سپس با اشاره به این فراز از زیارت عاشورا که می فرماید «و لعن الله امه دفعتکم عن مقامکم و ازالتکم عن مراتبکم التی رتبکم فیها» شبهه افکنان را دسته دوم دشمنان معرفی کرد و خاطرنشان ساخت: عده ای مدام در دانشگاه شبهه افکنی می کردند که مگر ولی فقیه معصوم است که اطاعت از او واجب باشد و اینها منجر به دیکتاتوری می شود.

حجت الاسلام طبیعت پور در ادامه اظهار داشت: عده ای که از آنان به انجمن حجیته نوین تعبیر می شود ادعا کردند کسی که مستقیم با امام زمان ارتباط برقرار کند نیازی به پیروی از ولی فقیه ندارد و با این توجیه در مقابل حکم حکومتی ولی فقیه مقاومت کردند.

این استاد دانشگاه دسته سوم دشمان را با توجه به این بخش از زیارت عاشورا که می فرماید «و لعن الله امه قتلتکم» کسانی عنوان کرد که می خواستند با نظام بجنگند و با شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه در مقابل نظام ایستادند./968/پ202/س
ارسال نظرات