۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۱۲۳۱۵۳
مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان:

اندیشه شهید هاشمی نژاد در حرکت های سیاسی راهگشا است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر سیاسی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: اگر اندیشه های شهید هاشمی نژاد را در حرکت های انقلابی به کار بگیریم در حرکت های سیاسی دچار اشتباه نخواهیم شد.
حجت الاسلام سيدجعفر حسيني يگانه، مسؤول دفتر سياسي مرکز مديريت حوزه علميه خراسان
حجت الاسلام سید جعفر حسینی یگانه، مسؤول دفتر سیاسی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: شهید هاشمی نژاد قبل از این که در حوزه به عنوان یک روحانی شناخته شود به عنوان یک سیاست مدار حوزوی شناخته شده است و در حقیقت اگر هم به شهادت می رسد به همین عنوان به شهادت رسیده است، چرا که به دست ظالمان کوردل منافق به شهادت رسیده است.

وی افزود: می توان بیان داشت که این شهید بزرگوار الگویی سیاسی حوزوی است که باید نسل جوان حوزه به عنوان الگو شهید هاشمی نژاد را برای خود انتخاب کنند و خط مشی، اندیشه، راه و روش، کردار و رفتار او را در سال های قبل و بعد از پیروزی انقلاب انتخاب و مورد بررسی قرار دهند و مطالعه کنند و در این راستا گام بگذارند، زیرا انتخاب شهید هاشمی نژاد به عنوان الگوی سیاسی و اطاعت پذیری از ولایت می تواند راهگشای مسائل سیاسی برای نسل جوان حوزه باشد.

مسؤول دفتر سیاسی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با تأکید بر این که حوزه باید اندیشه های شهید هاشمی نژاد را تبیین و بازشناسی کند، تصریح کرد: هر مقدار که طلاب نسبت به شهید هاشمی نژاد و اندیشه ها، فکر و حرکت های فکری او شناخت داشته باشند در حقیقت بنیه و پایه سیاسی خود را تقویت کرده اند و در راستای پیش برد اهداف سیاسی خودشان پیش خواهند رفت.

وی اذعان داشت: اگر شهید هاشمی نژاد را الگو قرار دهیم و اندیشه های او را در حرکت های انقلابی به کار بگیریم در حرکت های سیاسی دچار اشتباه نخواهیم شد و در حقیقت از رهبری و ولایت زاویه نخواهیم گرفت چرا که شهید هاشمی نژاد با توجه به این که خودش یک شخصیت سیاسی، علمی و حوزوی بود؛ اما هیچ گاه خودش را از ولایت و رهبری جدا نمی دانست و تلاش می کرد پشت سر رهبری گام بردارد.

حجت الاسلام حسینی یگانه در پایان اظهار داشت: شهید هاشمی نژاد هیچ گاه قدم های خود را بر خلاف خط رهبری و ولایت فقیه نمی گذاشت و خلاف خط رهبری حرکت نمی کرد و همیشه سخنان و سخنانش این بود که باید در کنار، همراه و پشت سر رهبری حرکت کرد تا این که بتوانیم به مقصد و مقصود خودمان برسیم.

گفتنی است، همایش«بازشناسی اندیشه های شهید هاشمی نژاد» پنج شنبه 27 بهمن ماه جاری در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی واقع در حرم مطهر حضرت رضا(ع) برگزار می شود./968/ت302/س
ارسال نظرات