۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۲۳۳۰۵
آیت الله نوری همدانی:

دشمنان جمهوری اسلامی با تحریم راه به جایی نمی برند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با تاکید بر اینکه دشمنان جمهوری اسلامی با تحریم راه به جایی نخواهند برد، ملت ایران را مدافع نظام، امام و رهبری دانست و از مسؤولان خواست بیش از پیش درصدد خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان باشند.
آيت الله حسين نوري همداني آيت الله حسين نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید روز پنج شنبه در دیدار مسؤولان فروشگاه های زنجیره ای رفاه و دیگر اقشار مردمی، با اشاره به روایتی، بی تفاوتی نسبت به وضعیت مسلمانان را امری مذموم دانست و گفت: ما در برابر اتفاقاتی که در کشورهای مختلف برای برادران مسلمان ما رخ می دهد مسؤول هستیم و نباید ساکت باشیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید به حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم برخاست، گفت: در دین مبین اسلام بی توجهی نسبت به این دو اصل امری مذموم و نکوهش شده است.

وی با اشاره به دستاوردهای هسته ای جدید جمهوری اسلامی ایران که روز گذشته رونمایی شد، گفت: با وجود اینکه دنیا بر علیه ما گام برمی دارد، جوانان سخت کوش ما با تلاش شبانه روزی، کشور را به این درجه از موفقیت رسانده اند و این بسیار حایز اهمیت است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید به مسؤولیت به عنوان امانت نگریسته شود، گفت: انقلاب ما انقلابی مردمی است و مردم در هر صحنه ای چه برای پیروزی و چه برای حفظ و تداوم آن نقش بی بدیلی داشته اند.

این مرجع تقلید با یادآوری تاکیدات ویژه حضرت امام مبنی بر ضرورت توجه خاص به مردم، گفت: ایشان مسؤولان را به خدمت گزاری به مردم به ویژه به زاغه نشینان و محرومان توصیه و تاکید می کردند که مرفهین بی درد سهمی در انقلاب نداشته اند.

وی با تاکید بر اینکه مردم حق بسیاری به گردن ما دارند، گفت: بحمدلله مردم ما به نظام، امام و مقام معظم رهبری علاقمند هستند و معظم له نیز به مردم بسیار علاقه دارند اما در غرب وضعیت بر عکس است.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم مسؤولان را به تواضع و برخورد خوب با مردم توصیه و تصریح کرد: گام برداشتن در مسیر تامین رفاه و خدمت به مردم در نظام ولایی و اسلامی عبادت است و باید قدر این توفیق را بدانیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی تامین عدالت، رعایت حقوق و تامین امنیت و فراوانی نعمت را حق مردم در جامعه اسلامی و وظیفه مسؤولان دانست و گفت: مسلمانان باید سعی کنند با برنامه ریزی مناسب گرانی و بیکاری را حل کنند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان با تحریم راه به جایی نمی برند، خاطرنشان کرد: ما منابع انسانی و امکانات مالی بسیاری داریم و باید با برنامه ریزی مناسب در جهت رفع مشکلات و برطرف کردن فقر و بیکاری تلاش گسترده ای صورت گیرد.

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به مشکلات اقتصادی غرب گفت: صاحبان دلار و یورو در فکر تکاثر هستند و البته راه به جایی نمی برند و راه چاره آنان بازگشت به آموزه های اسلام ناب است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات