۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۲۳۳۲۸
امروز؛

همایش بازشناسی اندیشه های شهید هاشمی نژاد در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بازشناسی اندیشه های شهید هاشمی نژاد امروز با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه خراسان در مشهد برگزار شد.
شهيد هاشمي نژاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش بازشناسی اندیشه های شهید هاشمی نژاد، صبح امروز با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه خراسان در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این همایش علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل به ایراد سخنرانی پرداخت و از 9 جلد کتاب سیره و اندیشه شهید هاشمی نژاد و همچنین از تمبر یادبود این شهید بزرگوار توسط آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران رونمایی شد.

ولایتی در این همایش ولایتی شهید هاشمی نژاد را یکی از پرچمداران بیداری اسلامی در دوران مبارزه قبل از انقلاب عنوان کرد و گفت: این شهید بزرگوار با نوشتن کتاب مناظره دکتر و پیرمرد و بیان استدلال های محکم در دفاع از اسلام در این کتاب از زبان پیرمرد نقش مهمی در تببین اندیشه های اسلامی در جامعه ایفا کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین اللمل سپس با اشاره نمونه هایی از قبیل دانشگاه الازهر در مصر، دانشگاه زیتونه در تونس، حوزه های علمیه قم، نجف و خراسان از آن ها به عنوان کانون های مقاومت در برابر استعمار و غرب نام برد و خاطر نشان کرد: شواهد تاریخی نشان می دهد پرچمداران مقابله با تهاجم فرهنگی و بیداری اسلامی روحانیون بودند.

وی در ادامه به سخنان حسن البنا اشاره کرد و گفت : وی که بنیانگذار اخوان المسلمین در مصر است می گوید سید جمال الدین اسد ابادی یک هشدار بود، محمد عبدو یک فیلسوف بود،رشید رضا یک مورخ بود و اخوان المسلمین یک جهاد است که این سخنان نشان دهنده سیر تطور و تکامل بیداری اسلامی در جهان است.

این گزارش می افزاید؛ آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری از تمبر یادبود شهید هاشمی نژاد که توسط اداره پست استان خراسان رضوی طراحی شده بود، رونمایی کرد.

در این گزارش آمده است؛ آیت الله طبرسی همچنین از 9 جلد کتاب که حاوی بازخوانی زندگی نامه شهید هاشمی نژاد و شرح و توضیح اندیشه ها و آثار این شهید بزرگوار پرداخته شده بود، رونمایی کرد.

گفتنی است، قرار بود در این مراسم آیت الله واعظ طبسی نیز به ایراد سخنرانی بپردازد که به علت مشکلاتی برای وی، این امر میسر نشد./968/پ202/س

ارسال نظرات