۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۲۳۳۴۲
به دلیل محکومیت کشتار شیعیان صورت گرفت؛

انتقاد شدید نویسنده سعودی از خطیب جمعه قطیف عربستان

خبرگزاری رسا ـ یکی از نویسندگان حامی آل سعود از دفاع خطیب جمعه قطیف از شیعیان و محکومیت کشتار آنان به شدت انتقاد کرد.
شيخ حسن صفار؛ خطيب جمعه قطيف عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، سلیمان الدوسری از نویسندگان سعودی در مقاله ای عجیب نسبت به انتقاد حجت الاسلام شیخ حسن صفار، خطیب جمعه قطیف عربستان از نیروهای امنیتی آل سعود به دلیل تیراندازی و کشتار شهروندان شیعه این کشور انتقاد کرد.

در مقاله این نویسنده سعودی آمده است: سخنان صفار مبنی بر اینکه دولتی که از خونریزی ها در سوریه انتقاد می کند چگونه به کشتار شهروندان خود می پردازد به هیچ وجه صحیح نیست، زیرا اگر او این سخنان را در سوریه بر زبان می آورد دیگر به خانه اش بازنمی گشت.

سلیمان الدویسری در مقاله سراسر ضد و نقیض خود تاکید کرد: کشتار مردم در قطیف محکوم است و صفار حق دارد تا خواستار تشکیل کمیته تحقیق در قبال چنین جنایت هایی و مجازات عاملان این کشتارها شود. صفار به نکته مهمی اشاره کرده که محکومیت استفاده نیروهای امنیتی از خشونت علیه شهروندان است.

وی که در بخش قبلی کشتار شیعیان قطیف را محکوم کرده بود در بخش دیگری شهدای این جنایت را تروریسم خواند و تصریح کرد: کسانی که در روزهای گذشته در قطیف کشته شده اند خواستار براندازی نظام بوده و به روی نیروهای امنیتی سلاح برداشتند. نیروهای امنیتی درصدد حمایت از کشور در برابر تروریست ها بودند، اما صفار این افراد را شهروندان بی گناه می خواند و کشتار آنان را محکوم می سازد.

این نویسنده سعودی حامی نظام آل سعود به قتل رساندن مردم را حق مسلم نیروهای امنیتی دانست و افزود: آیا صفار اعتقاد ندارد که این افراد درصدد ضربه زدن به امنیت قطیف و بازیچه قرار دادن ثبات همه کشور هستند؟ به همین دلیل بود که نیروهای امنیتی عکس العملی که هم اکنون مشاهده کردیم را از خود نشان دادند.

الدویسری از دفاع خطیب جمعه قطیف از شیعیان عربستان به عنوان اظهارات وحدت ستیزانه یاد کرد و اظهار داشت: بیان چنین سخنانی از شیخ حسن صفار که شخصیتی ملی به شمار می آید به شدن ناراحتمان کرد، امیدوارم که وی دیگر با چنین سخنانی امیدمان را ناامید نکند.

این نویسنده حامی نظام آل سعود در حالی از دفاع شیخ حسن صفار از شیعیان و محکومیت کشتار شهروندان استان قطیف انتقاد کرده است که همه شواهد حاکیست افرادی که در هفته های گذشته در جریان تیراندازی نظامیان به شهادت رسیده اند کاملا بی گناه بوده و برخی از آنها حتی در راهپیمایی های مسالمت آمیز نیز شرکت نکرده بودند.

تصاویر ویدئویی و عکس های منتشر شده این ادعا را ثابت می کند که نظامیان آل سعود به تیراندازی شدید به سوی شهروندان اقدام کرده و بدون توجه به اینکه این گلوله ها به چه کسی اصابت می کند به تیراندازی پرداخته اند.

راهپیمایی هایی که در استان شیعه نشین قطیف علیه سیاست های آل سعود، گسترش تبعیض علیه شیعیان و ادامه بازداشت زندان سیاسی صورت می گیرد کاملا مسالمت آمیز بودند، اما مقامات آل سعود که از سرایت بیداری اسلامی و قیام ملت به شدت هراسان هستند حتی اجازه برگزاری راهپیمایی های مسالمت آمیز را نداده و این راهپیمایی ها را سرکوب می کنند.

بر اثر سرکوب و قلع و قمع شدید شیعیان استان قطیف تاکنون 8 تن شهید و ده ها تن دیگر نیز زخمی شدند و صده ها تن بازداشت شده اند./980/ب901/گ
ارسال نظرات