۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۲۳۴۴۷

آغاز دور جدید بازداشت اسلام‌گرایان در جمهوری آذربایجان

خبرگزاری رسا ـ سیاست های اسلام‌ستیزی دولت باکو با دستگیری ده ها نفر از دینداران جمهوری آذربایجان بدون ارائه هیچ گونه توضیحی از سوی نیروهای امنیتی ادامه دارد.
ممنوعيت حجاب در جمهوري آذربايجان
به گزارش خبرگزاری رسا در حالی که از مدت ها پیش تا کنون بیش از چهل نفز از دین داران و فعالان مذهبی جمهوری آذربایجان از جمله رئیس و معاونین حزب اسلامی این کشور به دلیل اعتراض به اقدامات ضددینی دولت در زندان به سر می برند، جمعه 28 بهمن موج جدید بازداشت فعالان اسلامی کلید خورد و حدود 30 نفر از دینداران در شهرهای مختلف دستگیر شدند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری آران، آصف علی اف و الهام علی اکبر اف از روحانیون و فعالان دینی سرشناس گنجه و حدود 20 نفر از دینداران شهرک مذهبی نارداران از جمله بازداشت شدگان هستند.

همچنین حاج الهام علی اف از روحانیون برجسته آذربایجان،حاج ایلقار ایوب اوغلو و علیف نادر محمد آقا از جلیل آباد و نیز ظهراب قلی اف از سومقائیت از دیگر بازداشت شدگان دیروز محسوب می گردند.

بنا بر این گزارش، دامنه بازداشت های دیروز به اینجا ختم نشده و خبرنگار، تصویر بردار و نیز راننده محلی دفتر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در باکو نیز بازداشت شدند.

کارشناسان موج جدید بازداشت اسلامگراهای جمهوری آذربایجان را با افشا شدن بیش از پیش نقش این کشور در همکاری با موساد به منظور ترور دانشمندان هسته ای در ارتباط می دانند./935/ب901/گ
ارسال نظرات