۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۲۳۴۵۸
عضو خبرگان رهبری:

منطقه آذربایجان در تحولات تاریخ معاصر کشور نقش حیاتی داشته است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: آذربایجان همواره نقش تاثیرگذار و محوری در تحولات تاریخ معاصر ایران اسلامی داشته است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در همایش بازخوانی نقش آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی که در دانشگاه آزاد اسلامی مراغه برگزار شد، اظهار داشت: آذربایجان همواره نقش تاثیرگزار و محوری در تحولات تاریخ معاصر ایران اسلامی داشته است.

وی با اشاره به جریانات نهضت مشروطه و مجاهدت علما و مردم آذربایجان در راستای مشروطه مشروعه خاطر نشان کرد: همواره مواضع علما و مردم این خطه از کشور تاثیرگذار در دیگر مناطق بوده است، چنانکه در قیام 29 بهمن سال 56 تبریز شاهد این امر بوده ایم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه قیام 29 بهمن نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بوده است، گفت: نتایج این قیام مردمی و خودجوش موجب جرأت و جسارت ملت ایران در مبارزه با طاغوت شد که نهایتا در کمتر یک سال شاهد پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 بودیم.

امام جمعه مراغه با تاکید بر شناسایی ابعاد مختلف قیام تاریخی 29 بهمن گفت: قیام مردم تبریز در 29 بهمن ماه سال 56 با برگزاری اربعین شهدای مردم قم در این شهر اتفاق افتاد و شهدای این روز، حق بزرگی بر گردن ما دارند، رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود در جمع جوانان آذربایجان فرمودند اگر شهدای 29 بهمن ماه مردم تبریز نبود، خون شهدای مردم قم مظلوم واقع می شد.

وی جنبش نرم افزاری و حضور فعال در سنگرهای مقابله با جنگ نرم دشمنان را از جمله وظایف حساس دانشجویان در عصر حاضر دانست و ادامه داد: اکنون ما رسالت سنگینی در قبال آرمان های انقلاب و خون شهدای 29 بهمن، شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی داریم.

همچنین یوسف نجفی، نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس با اشاره به صبغه دینی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: حرکت ملت ایران انقلابی فکری و سیاسی است که خاستگاهش مبانی اسلامی بود، انقلاب اسلامی ایران با رهبری داهیانه امام راحل(ره) در 15 خرداد 42 آغاز شده و سرآغاز انقلابی فکری و مردمی بود و قیام مردم آذربایجان و نثار خون شهدا در 29 بهمن ماه سال 56 در پیروزی این جنبش بزرگ نقش مهمی ایفا کرد./935/پ202/س
ارسال نظرات