۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۲۴۰۵۷
حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی:

به هاشمی گفتم جلوی فرزندان خود را بگیرید

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه معیارعملکرد سیاسی خود را نظرات مقام معظم رهبری عنوان کرد و اظهار داشت: اینکه گفتند من دنباله روی آقای هاشمی هستم دروغ است، من هیچگاه در عمرم طرفدار ایشان نبودم.
حجت الاسلام و المسلمين محمود رضا جمشيدي، مدير حوزه هاي علميه خواهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمود رضا جمشیدی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز هشتم اسفند در دانشگاه باقرالعلوم در بیان علت حمایت خود از آقای لاریجانی گفت: معیار من در زندگی سیاسی و اجتماعی ام نظرات مقام معظم رهبری است؛ نمی گویم آقای لاریجانی هیچ اشتباهی ندارند ولی به آن معیارها نزدیک تر است.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور در پاسخ به برخی شبهات در مورد عملکرد آقای لاریجانی گفت: ایشان مواضع و سخنان خود را در ایام فتنه ارائه کرده اند و به اثبات رساندند که در آن زمان سکوت نکرده اند.

وی همچنین در مورد عکس جنجالی علی لاریجانی و عده ای از نمایندگان برابر رهبر انقلاب، توضیح داد: در مورد آن عکس هم بنده خودم از ایشان شنیدم که حضار پیش از مقام معظم رهبری از جای بلند شدند و او به احترام اینکه آقا نشسته اند، دیرتر از جا بلند شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در پاسخ به سؤالی در مورد دلیل حمایت های ویژه وی از آقای هاشمی رفسنجانی، گفت: من هیچگاه در عمرم طرفدار ایشان نبودم، این مطلب دروغ است، حتی در زمانی که به عنوان سردار سازندگی مطرح بودند برخلاف اکثر مردم به ایشان رای ندادم.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی افزود: من تا به حال دو یا سه مرتبه آقای هاشمی را از نزدیک دیده ام، یک بار آن بعد از ایام فتنه بود که به همراه آیات مقتدایی و حسینی بوشهری و غروی پیش ایشان رفتیم و از او خواستیم که به حمایت از سخنان رهبر در نماز جمعه، نامه ای بنویسد که این کار را نکردند، بنده هم در آن جلسه به ایشان گفتم که جلوی فرزندان خود را بگیرید.

وی با بیان اینکه در انتخابات خبرگان رهبری نظر جامعه مدرسین حوزه علمیه این بود که آقای هاشمی کاندیدا شود، ادامه داد: مقام معظم رهبری به ایشان گفته بود که من به شما حکم نمی کنم ولی واجب می دانم که شما در این دوره شرکت داشته باشید.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور در خصوص انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری بیان داشت: من تنها کسی بودم که در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه در خصوص مخالفت با حضور آقای هاشمی در آن انتخابات صحبت کردم، دلیلش این بود که می دانستم مقام معظم رهبری نیز با حضور ایشان موافق نیست.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه جامعه مدرسین حوزه علمیه همواره کنار امام (ره) بوده است، گفت: این اشتباه است که عده ای با نادیده گرفتن خدمات اعضای جامعه مدرسین از قبل انقلاب تاکنون کاری کنند که روزنامه ای، تیتری مشابه «شاه رفت» بر علیه جامعه مدرسین بنویسد، این تخریب است.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی در مورد عدم حمایت جامعه مدرسین از آقای ذوالنور، وی را از دوستان قدیمی خود دانست و افزود: من در جامعه مدرسین حوزه علمیه تاکید کردم که حمایت من از فلان آقا دلیل بر مخالفتم با آقای ذوالنور نیست.

وی با بیان روایتی از امام رضا علیه السلام گفت: حضرت می فرماید من لعنت می کنم مسلمانی را که شخصیت مسلمانان دیگر را تخریب کند؛ آخرت خود را به خاطر انتخابات خراب نکنید و برای اثبات کاندیدای مورد حمایت خود، چهره دیگر اشخاص و نهادها را مخدوش نکنید.

وی با گلایه از اینکه برخی با تخریب نهادها و بزرگان می خواهند مواضع ایشان را زیر سوال ببرند، تصریح کرد: اینکه عده ای خود را حق مطلق بدانند و تشخیص دیگران را باطل بدانند و عملکرد کسی را که ناشی از شرایط و مصلحت بوده، با فریاد مرده باد محکوم کنند، ریشه در هواپرستی و بی خدایی دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه افزود: این نهادها متعلق به گذشته و حال و آینده انقلاب هستند که برخی از آنها به کیان مرجعیت و روحانیت تکیه دارند و در شرایط حساسی همچون ایام فتنه کارایی بالایی در نظام داشتند؛ اگر تنها به اتهام حمایت آنها از فرد خاصی تخریبشان کنیم نتیجه اش این می شود که این نهادها و بزرگان را از کار می اندازیم. 

وی همچنن با تشریح وظایف طلاب در انتخابات گفت: هرکس به اندازه وسع خود وظیفه دارد مسوولیت مردم را به ایشان گوشزد کند و موجبات حضور حداکثری را فراهم آورد.

مدیرحوزه های علمیه خواهران کشور عرصه انتخابات را میدان هم آورد با دشمنان خواند و گفت: مردم ما علی رغم تمام فشارها و کمبودها و کاستی ها که از اول انقلاب تا کنون بوده است پشت سر رهبر الهی خود مردانه ایستاده اند، همانطور که در راهپیمایی 22 بهمن با وجود تبلیغات شدید دشمنان و تحریم های اقتصادی اخیر حضور چشمگیر داشتند.
/928/پ201/ج
ارسال نظرات