۰۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۲۴۱۷۰

متن بیانیه جامعه المصطفی العالمیه در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم

خبرگزاری رسا ـ بیانیه جامعه المصطفی العالمیه در پی اهانت سربازان آمریکایی پایگاه هوایی بگرام افغانستان در جمع طلاب و فضلای غیرایرانی این مرکز در مشهد قرائت شد.
جامعه المصطفي العالميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد در پی اهانت وقیحانه سربازان آمریکایی به ساحت مقدس قرآن کریم و قرآن سوزی آنها در افغانستان، جامعه المصطفی العالمیه بیانیه‌ای صادر کرد.

این بیانیه امروز سه‌شنبه 9 اسفند در جمع طلاب و فضلای غیرایرانی این مرکز در مشهد قرائت شده و فردا نیز در تجمع خودجوش طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی العالمیه قم قرائت شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
«انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون»

«قرآن‌سوزی، یک مرحله از اسلام‌ستیزی به سرگردگی صهیونیسم و رژیم امریکاست». (مقام معظم رهبری مدظله العالی)

حادثة دردناک سوزاندن قرآن کریم به دست سربازان امریکایی در پایگاه هوایی بگرام افغانستان، داغ ننگی بر پیشانی دولت امریکاست که خود را دل‌نگران و داعیه‌دار دفاع از حقوق بشر، آزادی مذهبی و دموکراسی جلوه می‌دهد و خشم تمام مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را برانگیخت و دل‌های آنان را داغدار کرد؛ قرآن ‌عزیزی که هدیة پروردگار جهان به همة انسان‌ها و کتاب هدایت و رستگاری است و همة مسلمانان -از هر فرقه و مذهب و گروهی- به آن عشق می‌ورزند.

قرآن کریم، آخرین کتاب آسمانی و معجزة‌ بزرگ از پیامبر ختم‌المرسلینص، مصحف رحمت و عدالت، صلح و شفقت و روشن‌ترین راه هدایت ابنای بشر می‌باشد و نه تنها به مسلمانان، که به هر انسان جویای حقیقت تعلق دارد. اقدام موهن نیروهای امریکایی در سوزاندن قرآن مجید در پایگاه هوایی بگرام افغانستان، نه تنها توهین به اسلام و مسلمانان، که توهین به تمام ادیان جهان و پیروان آن به شمار می‌رود؛ از این رو، وظیفة هر آزاده‌ای است که در برابر این عمل ساکت ننشیند و آن را محکوم نموده، از عامل یا عاملان آن اعلام برائت کند.

بی‌شک، این رفتارهای شنیع و گستاخانة سربازان امریکایی در افغانستان نخواهد توانست مانعی در برابر موج گستردة بیداری اسلامی ایجاد کند و از اقبال روزافزون مردم دنیا به این کتاب آسمانی و مقدس جلوگیری نماید.

اکنون، در شرایطی که مسلمانان جهان با رویکردی جدید به آموزه‌های جاویدان قرآن کریم، بهار بیداری اسلامی را آفریده‌اند و نوکران شیطان را یکی یکی از اریکة قدرت به زیر می‌کشند، دشمنان بیدار شدن ملت‌ها کینه و نفرت خود را از منشأ این بیداری نشان می‌دهند.

آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی، با ژرف‌اندیشی و تدبیر مثال‌زدنی اعلام کردند که طراحی و اتاق فرمان این نمایش‌ها در دستان سران نظام سلطه و اتاق‌‌های فکر صهیونیستی است و دولت امریکا را مسئول و پاسخ‌گوی این گونه حرکت‌ها اعلام نمودند.

مردم متدین و مسلمان افغانستان به نیکی دریافته‌اند که این عمل زشت و ضداسلامی در اثر خودسری و ندانم‌کاری یک یا چندسرباز امریکایی نمی‌باشد، بلکه عملی استراتژیک و برای عادی‌سازی بی‌ادبی و بی‌احترامی به مقدسات مسلمانان به شمار می‌رود تا بدین وسیله، مردم این کشور را به مقدسات، واجبات و محرمات بی‌تفاوت سازند و زمینة وابستگی و بندگی مادی مردم شریف افغانستان را به خود و اربابان صهیونیست خویش فراهم آورند.

طلاب، فضلا، استادان، مسئولان و کارکنان جامعه‌المصطفی، با پیروی از فرمایش‌های ولی امر مسلمانان جهان، ضمن محکوم نمودن توهین بی‌شرمانة سربازان امریکایی به قرآن مجید، آن را اقدام تروریستی دولت امریکا برمی‌شمرند و با تسلیت و تعزیت به محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علوم دینی و آیات عظام، از تمام مسلمانان و آزادی‌خواهان سراسر دنیا، پیروان واقعی همة ادیان و مذاهب، مجامع بین‌المللی و کمیته‌های حقوق بشر جهانی، سازمان ملل متحد، یونسکو، سازمان کنفرانس اسلامی، نهادهای بین‌المللی و نیز دولت‌های اسلامی، به ویژه دولت افغانستان، می‌خواهند ضمن اعلام انزجار و بیزاری از این گونه اقدامات، قاطعانه، جلو تکرار این گونه اهانت‌ها را بگیرند و عاملان آن را، که احساسات بیش از 000/000/500/1 مسلمان را جریحه‌دار نموده‌اند، مجازات کنند.
بی‌شک، مهم‌ترین اقدام برای جلوگیری از چنین اهانت‌هایی، تلاش برای خروج نیروهای اشغالگر از این کشور مسلمان است؛ کاری که دولت‌مردان عراق انجام دادند و امنیت کشورشان را به عهده گرفتند.
جامعة‌المصطفی‌العالمیه
/931/د101/س
ارسال نظرات