۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۲۴۲۸۶
از سوی دانشگاه علوم اسلامی رضوی؛

کرسی آزاد اندیشی اسلام و مدرنیته در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین جلسه کرسی آزاد اندیشی با موضوع اسلام و مدرنیته در دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مشهد برگزار می شود.
کرسي آزاد انديشي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نخستین جلسه عمومی کرسی های آزاد اندیشی به همت دفتر کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی و همکاری کانون مطالعات راهبردی غرب شناسی پنج شنبه یازده اسفند در سالن اجتماعات ساختمان شماره یک دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار می شود.

این گزارش می افزاید، در این جلسه که از ساعت هشت صبح آغاز می شود دکتر حسین کچوئیان و دکتر موسی نجفی به بحث و بررسی رابطه اسلام و مدرنیته خواهند پرداخت.

بنا بر این گزارش کچوئیان که به عنوان منتقد جریان مدرنیته و در دفاع از تعارض مدرنیته سخن خواهد گفت وی فارغ التحصیل رشته جامعه شناسی از دانشگاه منچستر و دارای رتبه دانشیاری، مدیر گروه جامعه شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد. نظریه های جهانی شدن؛پیامد چالش های فرهنگ و دین- فوکو و دیرینه شناسی دانش- تجدد از نگاهی دیگر؛ روایتی ناگفته از چگونگی ظهور و ر شد تجدد و تطورات گفتمان های هویتی در ایران از مهمترین آثار تألیف شده وی است.

در این گزارش آمده است، موسی نجفی که قائل به بومی سازی تکنولوژی و سازگاری آن با اسلام می باشد و معتقد است می توان بین تکنولوژی مدرن و اسلام ارتباط برقرار کرد. وی تا کنون سمت های مدیر گروه اندیشه سیاسی دانشکده الهیات و فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، رئیس پژوهشکده فرهنگ، انقلاب و تمدن اسلامی، رئیس گروه نظریه پردازی انقلاب اسلامی و مدیر گروه دوره دکترای علوم سیاسی با گرایش مسائل ایران در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی را داشته است.

وی دارای مدرک دکترای تخصصی علوم سیاسی (گرایش اندیشه سیاسی) از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است.. او صاحب نظریه «تکوین و تکون هویت ملی ایرانیان» در کرسی‌های نظریه پردازی است. اندیشه دینی و سکولاریسم در حوزه معرفت‏ سیاسی و غرب شناسی، بنیاد فلسفه سیاسی در ایران (عصر مشروطیت )، تعامل دیانت و سیاست در ایران، مدخلی بر تاریخ اندیشه سیاسی در اسلام و ایران، حوزه نجف و فلسفه تجدد در ایران، فلسفه تجدد در ایران و ساحت معنوی هویت ملی ایرانیان بخشی از تالیفات وی است.

گفتنی است، طلاب و دانشجویان علاقه مند به مباحث غرب شناسی می توانند در این کرسی آزاد اندیشی حضور پیدا کنند و شرکت برای عموم در این جلسه آزاد است./968/پ202/ص
ارسال نظرات