۱۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۲۴۳۴۶
حجت الاسلام نظافت:

بصیرت و دعوت به خیر ‌به حضور حداکثری می انجامد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام مهدی مشهد اظهار داشت: بصیرت و دعوت به خیر منجر به حضور بیشتر می شود و رسانه ها و فرد فرد مؤمنان این مسؤولیت و وظیفه خطیر را بر عهده دارند.
فضاي انتخاباتي
حجت الاسلام نظافت، استاد حوزه علمیه مشهد و مدیر مدسه علمیه امام مهدی(عج)، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: دشمنان همچنان بیدار هستند و دست از مبارزه با ما برنداشته اند؛ مردم باید توجه کنند که از خواسته دشمن فاصله بگیرند و با رفتارشان دشمن را نا امید کنند. اگر ما در انتخابات حضور کمرنگ داشته باشیم دشمن امیدوار می شود و توطئه هایش را بیشتر می کند و به این به ضرر همه ملت ما است؛ خلاصه شرکت نکردن در انتخابات مشکلی را از مشکلات کشور حل نمی کند، بلکه به مشکلات می افزاید.

وی افزود: شاید عده ای از برخی از گرانی ها و مشکلات ناراحت هستند؛ اما ما از مردم می خواهیم و وظیفه داریم که از مردم بخواهیم از خواست دشمن فاصله بگیرند؛ این همه ماهواره ها و رسانه های دشمن و کسانی که دشمنی آن ها برای همه مردم ما روشن می باشد تلاش می کنند و این بدین جهت است که دست شان از منابع نفتی، ثروت و تسلط برما کوتاه شده است لذا دست و پا می زنند که مردم در انتخابات شرکت نکند. قاعدتا اگر یک کسی کمی دقت داشته باشد متوجه می شود که باید در برابر با خواست دشمن مخالفت و لجاجت کند و در شرکت در انتخابات اسرار داشته باشد.

حجت الاسلام نظافت با بیان این که ملت ایران نباید یادشان برود که این کشور و این انقلاب تا این جا که سر افرازانه ایستاد مدیون تلاش هزاران انسان جان باخته، شهید و جانباز است، اذعان داشت: ملت ایران همان طور که تا کنون این راه را سرافرازانه پیموده اند باید از این به بعد هم این چنین ادامه دهند و برای حل مشکلات دست به دست هم دهند.

وی در خصوص ویژگی های خاص یک نماینده بیان داشت: نماینده به عقیده بنده باید جیب ندوخته و صداقت داشته باشد یعنی نمایندگی را یک فرصتی برای خدمت و نوکری مردم و این نوکری را عبادت بداند، حضرت علی(ع) فرمودند «این مسؤولیت یک طعمه نیست بلکه یک امانت است»، بنابراین رأی ما هم یک امانت است. خدای متعال در قرآن می فرماید «امانت را به نا اهلش ندهید و به اهلش بدهید»، لذا رأی ما و مسؤولیت امانت است و ما باید به اهلش این مسؤولیت را بسپاریم. مولای متقیان علی(ع) در در نامه 26 نهج البلاغه می فرمایند « هر کس قولش و عملش با ظاهر و باطنش تفاوتی نداشته باشد این چنین فردی خائن نیست و امانت داری خوبی است»، بنابراین مردم اگر می خواهند بفهمند که یک کسی راست می گوید و واقعا امانت دار خوبی خواهد بود باید به مقداری زندگی او را بررسی کنند تا صداقت گفتار او بر ملا شود.

وی ادامه اد: نماینده اصلح نماینده ای است که ساده زیست و دردمند و نگران فقرا بوده و بصریت داشته و دشمن شناس باشد و از خواست دشمن و میل دشمن فاصله می گیرد و با اظهار نظراتش دشمن را شادمان نمی کند و دوست را نا امید نمی کند و پرکار است و اهل مشورت کردن و مطالعه کردن می باشد و دارای ایده بوده و خلاق است و دنبال راه های تازه برای پیشرف ملت است.

مدیر مدسه علمیه امام مهدی(عج) خاطرنشان کرد: نماینده اصلح نماینده ای است که هنگامی که رأی آورد نگران این نیست که آیا دفعه بعد هم رأی می آورد یا خیر؛ بلکه او به دنبال ادای تکلیفش است و رضایت خدا را در نظر می گیرد و اهل زد و بند نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که چه عواملی منجر به انسجام و اتحاتد مردم با حضور در انتخابات می شود، ابراز داشت: بصیرت و دعوت به خیر منجر به حضور بیشتر می شود. رسانه ها و تک تک مؤمنان مسؤولیت و وظیفه دارند. قرآن بیان می کند «باید به گونه ای در جامعه باشند که دیگران را دعوت به خیر کنند» هیچ خیری بالاتر از شرکت در انتخابات نیست به جهت این که انتخابات مربوط به تعیین سرنوشت جامعه و ولایت است. دعوت تک تک ما و کاری که رسانه ها می کنند منجر به حضور حداکثری خواهد شد؛ از طرف دیگر حماقت دشمن سبب می شود که مردم از سر لجاجت با دشمن هم که شده در انتخابات شرکت خواهند کرد./968/ت302/س
ارسال نظرات