۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۲۴۶۹۵

نتایج نهایی انتخابات در گیلان اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ استاندار گیلان با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات، نتایج نهایی نهمین دوره از انتخابات مجلس در شهرهای مختلف استان را اعلام کرد.
استاندار گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، مهدی سعادتی، استاندار گیلان، امروز در جمع خبرنگاران حضور مردم در انتخابات امسال را بسیار کم نظیر توصیف کرد و گفت: حضور حداکثری و چشمگیر مردم کشورمان در صحنه انتخابات پیوند مردم با ولایت است که اتحاد و یکدلی را به نمایش گذاشتند و موجب ابهت و عظمت ملت شدند.

استاندار گیلان با بیان این که حضور مردم در صحنه انتخابات تعیین‌کننده بود، ابراز داشت: بازندگان این حضور دشمنان بودند که باید بدانند ملت ایران در برابر تمام دشمنان مقاومت می‌کند و هیچ قدرتی قادر نیست در برابر قدرت ملت ایران ایستادگی کند.

وی با اشاره به حضور رای اولی‌ها در انتخابات بیان داشت: حضور رای اولی‌ها در انتخابات بسیار چشمگیر بود و دنیا 15 ساعت این صف‌آرایی و حضور ملت ما را تحسین کرد.

سعادتی درباره میزان حضور مردم اذعان داشت: املش با 98 درصد، رودسر با 93 درصد و رودبار با 91 درصد بیشترین حضور در انتخابات استان را داشتند.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به اعلام نتایج نهایی انتخابات در استان اشاره کرد و گفت: در حوزه انتخابیه شهرستان رشت حسن تامینی لیچائی با کسب 80 هزار و 184 رأی و کسب حداکثر آراء نماینده منتخب مردم این شهرستان شد.

وی ادامه داد: چهار نامزد انتخاباتی شهرستان رشت نیز شامل جبار کوچکی نژاد با کسب 57 هزار و 179 رأی، سید علی آقازاده دافساری با 51 هزار و 369 رأی، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با کسب 47 هزار و 862 رأی و نظرعلی علیزاده با کسب 33 هزار و 245 رأی نیز به دور دوم انتخابات مجلس نهم در شهرستان رشت راه یافتند.

سعادتی ادامه داد: بر اساس این نتایج؛ مهرداد بائوج لاهوتی با 22هزار و 902 رأی از حوزه انتخابیه شهرستان لنگرود، حمیدرضا خصوصی ثانی با 39 هزار و 135 رأی از حوزه انتخابیه شهرستان صومعه سرا، صفر نعیمی با 24 هزار و 62 رأی از حوزه انتخابیه آستارا،محمدحسین قربانی با 22 هزار و 77 رأی از حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر، حسن خسته بند با 21 هزار و 286 رأی از حوزه انتخابیه بندر انزلی، عطاءالله حکیمی با 27 هزار و 728 رأی از حوزه انتخابیه رودبار - منجیل و لوشان و ناصر عاشوری با 47 هزار و 379 رأی از حوزه انتخابیه فومن و شفت حائز آراء شدند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل ایرج ندیمی با 33 هزار و 860 رأی، در حوزه انتخابیه شهرستان های رودسر و املش محمد مهدی رهبری با 43 هزار و 35 رأی حائز آراء شدند. 

استاندار گیلان اضافه کرد: همچنین در حوزه انتخابیه شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال همن محمد یاری با 39 هزار و 812 رأی و احسن الله رادمهر با 37 هزار و 602 رأی به دور دوم راه یافتند.

سعادتی با اشاره به این که 108 نفر در گیلان نامزد نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بودند که از این شمار 13 نفر به عنوان نمایندگان مردم استان به خانه ملت راه خواهند یافت، ادامه داد: در انتخابات 12 اسفندماه؛ ده نفر از نمایندگان گیلان مشخص شدند و دو نماینده از حوزه انتخابیه شهرستان رشت و یک نماینده از حوزه انتخابیه شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال در دور دوم تعیین می شوند./950/پ202/س

ارسال نظرات