۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۱۲۴۷۴۲

دومین همایش استادان و مربیان تدبر در قرآن و سیره مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین همایش استادان و مربیان تدبر در قرآن و سیره مشهد، در تالار همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد.
دومین همایش استادان و مربیان تدبر در قرآن و سیره مشهد برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دومین همایش استادان و مربیان تدبر در قرآن و سیره مشهد، دیشب، سیزدهم اسفندماه با حضور استادان و مربیان تدبر در قرآن در تالار همایش های آستان قدس رضوی واقع در وردی باب الجواد حرم مطهر رضو برگزار شد.

در این همایش، حجت‌الاسلام مهدی مقامی، معاون پژوهشی موسسه فرهنگی تدبر در قرآن و حجت الاسلام و المسلمین الهی زاده، عضو ستاد تفسیر قرآن کریم حوزه های علمیه خراسان به ایراد سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین الهی زاده در این همایش گفت: تدبر از نوع روخوانی، روانخوانی، تجوید، صوت، لحن و حفظ نیست بلکه از نوع فهمیدن است و از ماده فهم آمده است، منتهی این ماده فهم بدین جهت استفاده شده که در آن دریافت های قریبی الهام گونه که اگر کسی در محضر قرآن قرار بیگرد ممکن است یک دریافت های قلبی خوبی در کنار قرآن به دست بیاورد و فهم بیشتر به دانش حضوری انسان بر می گردد.

وی افزود: اما تدبیر مبتنی بر وجود یک تدبیر است و تفهّم هم یک تفهیمی است که باید تفهیم کند وآن تفهیم برای قرآن است. گروهایی فکری هستند که بر این باورند که قرآن گنگ است و کسی می خواهد تا قرآن را به سخن در بیاورد، در حالی که قرآن گویا و رسا است یعنی مطلب را تاجان مخاطب نفوذ می دهد.

حجت‌الاسلام مقامی نیز در این همایش یادآور شد: این همایش به همت موسسه فرهنگی تدبر در قرآن و سیره مشهد و دارالقرآن آستان قدس رضوی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز قرآنی در سال 1385 از سوی حجت‌الاسلام محمد‌حسین الهی‌زاده، از شاگردان حضرت آیت‌ الله جوادی‌‌آملی و استاد برجسته قرآن تأسیس و فعالیت‌های مؤسسه در زمینه‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی جهت ترویج فرهنگ متعالی قرآنی در سطح جامعه آغاز شد.

گفتنی است، در پایان این همایش از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی چند تن از استادان و فعالان قرآنی در عرصه تدبر مورد تقدیر قرار گرفتند./968/پ202/س

ارسال نظرات